חדשות בארץ

דיווח: נתניהו הציב אולטימטום לגנץ – ריבונות או בחירות

על פי הפרסום ב"ישראל היום", ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי ללא החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון – הממשלה לא תמשיך להתקיים. השר זאב אלקין: "לא יודע אם יש אולטימטום של ממש, אבל לא אופתע אם יש"

נתניהו וגנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו וגנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי ללא החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון – הממשלה לא תמשיך להתקיים, וישראל תלך לבחירות. כך פורסם הבוקר (שני) ב"ישראל היום".

על פי הידיעה של מתי טוכפלד, נתניהו נחוש לאשר בממשלה את מהלך הריבונות. על פי ההסכם הקואליציוני, לגנץ אומנם אין זכות וטו בנושא. עם זאת, ככל הנראה הממשל האמריקני צפוי להתנות את תמיכתו במהלך בקונצנזוס נרחב בישראל, שיבוא לידי ביטוי בהסכמה של כחול לבן. לאור התפתחות זו, לחץ נתניהו על גנץ – בפגישותיהם בימים האחרונים – להיענות ולשתף פעולה, והציב כאמור אולטימטום: ריבונות – או הליכה לבחירות חדשות.

השר להשכלה הגבוהה ולמשאבי המים, זאב אלקין, הגיב על הדיווח: "אני לא יודע אם יש אולטימטום של ממש, אבל לא אופתע אם יש", אמר בריאיון לכאן ב'. לדבריו, החלת הריבונות היא אחת המטרות שלשמן הסכים הליכוד לעשות פשרות רבות, שכללו ויתור על כוחו האמיתי בכנסת, וללכת לממשלת אחדות פריטטית עם כחול לבן: "אם כחול לבן ירצו לסכל את החלת הריבונות – זה למעשה משמיט את אחת משלוש הסיבות העיקריות להקמת הממשלה".

"אנחנו לא מחפשים ללכת לבחירות, אנחנו מחפשים להחיל את הריבונות", הדגיש אלקין. "אני מאוד מקווה שכחול לבן לא יסכלו את המהלך".

בכיר הליכוד הודה, כי "ההסכם הקואליציוני מאוד ברור – הוא דורש הסכמה אמריקנית לתהליך החלת הריבונות. לכן, לצערי, לא נוכל להתקדם בלעדי הסכמה זו". הוא הוסיף, עם זאת, כי "זה גם הערך הגדול בתהליך, לעשות זאת דווקא בתקופת טראמפ – כי הסכמה אמריקנית תביא לנו גם הגנה במועצת הביטחון וגם הכרה אמריקנית מיידית בהחלת הריבונות".

בתשובה לשאלה האם אינו חושש מהאיומים שמשמיעים בכירים ברשות הפלסטינית לפרק אותה במידה וישראל תממש את מהלך הריבונות, ענה אלקין: "לרשות הפלסטינית יש אינטרס בעצם קיומה, כי אנשיה חיים ממערכת השלטון, שהוא מסואב ומושחת. לכן הם לא מתכוונים להתפרק מהכוח שיש להם".

"אני זוכר את אבו מאזן מאיים מעל במת האו"ם כמעט כל שנה. צריך לקחת את זה בפרופורציה. מדינת ישראל צריכה לעשות מה שטוב לה ומה שנכון לה", הצהיר אלקין.

תגיות:בני גנץיהודה ושומרוןזאב אלקיןריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה