חדשות בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות החדש בתדרוך ראשון: "גם הממשלה לא מדברת על סגר"

המנכ"ל החדש הבהיר כי "יש כמה שינויים בדפוס של התחלואה", העיקרי ביניהם הוא שיש יותר חולים צעירים "מאשר שראינו במרץ-אפריל-מאי". לפי לוי, פיתוח החיסון לנגיף לא צפוי להיות מוכרז בחורף הקרוב: "נכון, אנחנו חיים עם המחלה. היא לא נעלמה, אבל אנחנו יכולים לה. אנחנו יכולים לפעול במשנה זהירות, הקפדה על מה שאמרתי, אלה הדברים שישמרו עלינו מפני הסגר"

לוי בתדרוך במשרד הבריאות, הערב לוי בתדרוך במשרד הבריאות, הערב
אא

מנכ"ל משרד הבריאות החדש, חזי לוי, אמר במסיבת עיתונאים ראשונה שקיים הערב (ראשון) כי נגיף הקורונה התפשט ליותר מ-50 יישובים ברחבי הארץ, כך שבשלב זה ההתפשטות היא קהילתית. לוי, שנכנס בשבוע שעבר לתפקידו, הוסיף: "אם בתחלואה של החודשים הקודמים הסיבות היו באחוז שווה לחוץ לארץ, כרגע זה לא קיים והתחלואה היא קהילתית, דבר שמביא אתגר גדול על קטיעת שרשרת ההדבקה והתחקירים האפידמיולוגיים".

לוי אמר כי למרות ההתפרצות המחודשת, הוא לא מאמין שהצעד שנדרש הוא סגר כללי על כל הארץ כפי שהחליטה הממשלה בסבב הראשון של ההתפרצות בחודש מרץ. "גם הממשלה לא מדברת על סגר", טען. "אבל הדבר הזה בידינו. אנחנו חיים עם המחלה, ויכולים לפעול במשנה זהירות. אף אחד מאיתנו לא רוצה לחזור לסגר".

לדבריו, "בימים האחרונים אנחנו רואים כ-300 מאומתים חדשים ביום, וזה מדאיג אותנו מאוד. אנחנו מבצעים בממוצע כ-15 אלף בדיקות ביום, בסופי השבוע מספר הבדיקות יורד - ואחוז החיוביים בבדיקות הולך ועולה, היינו בממוצע 1.3%, אנחנו כבר עוברים את 2% כחולים חיוביים בבדיקות".

עוד אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי רק במהלך השבוע האחרון התגלו יותר מ-1,700 מקרים חדשים, ובין 40-30 חולים קשים. "ללא ספק, זה שינוי ברמת התחלואה. קצב ההכפלה הולך וגדל, ושיעור ההדבקה גדל". המנכ"ל החדש הבהיר כי "יש כמה שינויים בדפוס של התחלואה", העיקרי ביניהם הוא שיש יותר חולים צעירים "מאשר שראינו במרץ-אפריל-מאי".

לפי לוי, פיתוח החיסון לנגיף לא צפוי להיות מוכרז בחורף הקרוב. "נכון, אנחנו חיים עם המחלה. היא לא נעלמה, אבל אנחנו יכולים לה. אנחנו יכולים לפעול במשנה זהירות, הקפדה על מה שאמרתי, אלה הדברים שישמרו עלינו מפני הסגר", אמר. לדבריו, "אם נדע להקפיד על התנהגות נכונה, על הבנה שהמחלה עוד בקרבנו, שהיא לא תמה ושאנחנו יכולים להשטיח את העקומה - נוכל להתקיים בצל הקורונה, כי צפוי לנו עוד זמן רב בצלה".

פרופ' יניב ארליך, מדען המעבדה הראשי במשרד  הבריאות, הזהיר מפני גל שני. "ייתכן שאנחנו עומדים בפני גל שני, ועם המעבדה הזו נוכל לתת נתונים למשרד הבריאות שיעזרו להם לנהל את המאבק הזה בצורה מדויקת ועם כמה שפחות צורך לעשות סגר נוסף שיהיה מאוד קשה לאוכלוסיה". מנכ"ל המעבדה, אסף יונגר, אמר גם כן כי "השאיפה היא לאפשר לכולנו לחיות לצד הקורונה בצורה חופשית, עם משק פעיל ועובד".

תגיות:קורונהחזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה