חדשות בריאות

קורונה בעסקים: סגירת בתי עסק עד 72 שעות, יבוטל עונש המאסר למפירים

חברי הוועדה קבעו במסגרת החוק כי בנסיבות "מיוחדות ומורכבות", כגון הדבקה המונית במפעל, רשאי יהיה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות להאריך את הסגירה ואת החקירה ב-48 שעות נוספות. את ההחלטה גיבה מנהל המחלקה לחיסוני שגרה במשרד הבריאות, שטען כי חקירה אפידמיולוגית מסתיימת "בדרך כלל" בתוך יום ורבע

פתיחת החנויות בירושלים לראשונה, לאחר שנסגרו בעקבות ההתפשטות (צילום: פלאש 90)פתיחת החנויות בירושלים לראשונה, לאחר שנסגרו בעקבות ההתפשטות (צילום: פלאש 90)
אא

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (ראשון) פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הקורונה המתוקנת, לפיה יוארכו ב-45 יום נוספים המגבלות על מספר העובדים הרשאים לשהות במקום עבודה, לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה. לדרישת ח"כ עידן רול (יש עתיד-תל"ם) הוחלט להציב דד ליין של 72 שעות לחקירות האפידמיולוגיות לעסקים שנסגרו בעקבות איתור הנגיף בעסק, לבטל את עונש המאסר שעשוי להיות מוטל על בעלי עסקים שלא עומדים בהוראות וכן לבטל את החרגת הגופים הציבוריים מהסנקציות על אי עמידה בתקנות.

רול בוועדת החינוך, ב-2019 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)רול בוועדת החינוך, ב-2019 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לצד זאת, חברי הוועדה קבעו במסגרת החוק כי בנסיבות "מיוחדות ומורכבות", כגון הדבקה המונית במפעל, רשאי יהיה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות להאריך את הסגירה ואת החקירה ב-48 שעות נוספות. את ההחלטה גיבה מנהל המחלקה לחיסוני שגרה במשרד הבריאות, ד"ר אריק האס, שטען כי חקירה אפידמיולוגית מסתיימת "בדרך כלל" בתוך יום ורבע.

לפי הצעת החוק, שהוגשה לוועדה על ידי הממשלה והוארכה היום על ידי הוועדה, יכול מעסיק לאפשר שהייה של כלל העובדים במקום העבודה, ובלבד שהוא עומד בתנאי "התו הסגול", בהם חבישת מסכות, בדיקת חום, צמצום קרבה פיזית בין העובדים, מינוי ממונה קורונה ועוד. אם מקום העבודה אינו עומד בתנאים, רשאים יהיו לשהות בו עד 10 עובדים או 30% מכוח העבודה (הגבוה מביניהם). זאת, למעט מספר מקומות עבודה, אשר התקנות קובעות לגביהם אחרת (כגון: 60% מעובדי מפעל תומך ביטחון רשאים לשהות בו, 50% מעובדי תעשייה בטחונית, 100% מעובדי בנייה ועוד).

סגנית היועץ המשפטי במשרד האוצר, עו"ד אפרת פרוקצ'ה, הבהירה בדיון כי אין בהצעת החוק שום כוונה לצמצום העסקה, אלא קריאה להעסיק את מלוא העובדים לפי התו הסגול או לאפשר עבודה מהבית. "גם אם רק 30% מהעובדים מגיעים למקום העבודה, אנחנו קוראים למעסיקים לאפשר לכל השאר לעבוד מהבית", הוסיפה.

ח"כ רול, ששלוש ההסתייגויות לטיוטת חוק הקורונה שהציג לוועדה התקבלו, אמר כי "חשוב לעצור את הקורונה, אך חשוב לא פחות לעשות זאת בצורה מידתית שלא פוגעת בעסקים הקטנים שמניעים את הכלכלה הישראלית". לדבריו, "לא יתכן שעסק שיתגלה בו חולה קורונה יושבת עד להודעה חדשה. כשמדובר על עסק קטן או בינוני, זה יכול להיות גזר דין מוות עבורו. לכן היה חשוב שיוגדר פרק זמן, וחשוב שזה יהיה פרק זמן שיאפשר עריכת חקירה, אך יפגע כמה שפחות בעסק".

תגיות:קורונהעסקיםעידן רול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה