חדשות בארץ

10 ימים לתאריך היעד: הרשות הפלסטינית מארגנת הפגנה המונית נגד הסיפוח

מארגני המחאה מצפים למשתתפים רבים, אולם לא ברור האם תקוותם תתגשם. זאת, בשל מגבלות הקורונה ועל רקע העובדה כי הרשות הפלסטינית חווה התפרצות מחודשת של המגפה בתחומה. העצרת, שצפויה להיערך אחר הצהריים, היא הראשונה מבין פעולות המחאה הפלסטיניות נגד הסיפוח, שפתחו בקמפיין חריף נגד עסקת המאה

פלסטינים מתעמתים עם כוחות ישראלים, בסוף השבוע (צילום: פלאש 90)פלסטינים מתעמתים עם כוחות ישראלים, בסוף השבוע (צילום: פלאש 90)
אא

ברקע תאריך היעד לסיפוח הגדה המערבית הקרב ובא, נערכים ברשות הפלסטינית להחרפת המסרים נגד הכוונות הישראליות ויקיימו מחר (שני) עצרת עממית רבת משתתפים ביריחו. העצרת, שצפויה להיערך אחר הצהריים, היא הראשונה מבין פעולות המחאה הפלסטיניות נגד הסיפוח, שפתחו בקמפיין חריף נגד עסקת המאה שמקדם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. את הקמפיין מוביל חבר הנהגת פת"ח, ג'יבריל רג'וב.

מארגני המחאה מצפים למשתתפים רבים, אולם לא ברור האם תקוותם תתגשם. זאת, בשל מגבלות הקורונה ועל רקע העובדה כי הרשות הפלסטינית חווה התפרצות מחודשת של המגפה בתחומה. אתמול התריע ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, כי "אנחנו עומדים בפני סיפוח ישראלי ובפני עליה במספר החולים בקורונה". בהמשך הוא התייחס להתפשטות בשטחי הרשות, וביקש מערביי ישראל שלא להיכנס לשטחי הגדה המערבית בשבועיים הקרובים.

אשתייה בשכם, בשנה שעברה (צילום: פלאש 90)אשתייה בשכם, בשנה שעברה (צילום: פלאש 90)

אשתייה אמר בחודש שעבר כי ממשלתו תמנע מצב של כאוס והפרת הסדר הציבורי בעקבות כוונת ישראל לספח ותמשיך לפעול כריבון בשטח. במסיבת עיתונאים ברמאללה, שבה התייחס להחלטת הרשות להפסיק את התיאום עם ישראל, הוסיף כי "אנחנו נמצאים במערכה חשובה, והיא המערכה על הנוכחות הלאומית הפלסטינית בשטח ומניעת סיפוח של השטח הפלסטיני לטובת מפעל ההתנחלויות". לדבריו, הרשות רואה עצמה משוחררת מההסכמים עם ישראל משום שהיא הפרה אותם בגסות.

שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, תקף בחריפות בסוף השבוע את ישראל. במהלך פגישה שקיים עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן ברמאללה הוא כינה את הסיפוח המתוכנן "מהלך הרסני, חסר תקדים, שיהרוג את פתרון שתי המדינות ויחסל את כל עקרונות התהליך המדיני". בהצהרה לאחר הפגישה הוא הבהיר לעבאס כי "ירדן תעמוד לצד הפלסטינים בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להשיג את זכויותיהם".

לדברי שר החוץ של ירדן, הממלכה תשקיע את מירב המאמצים על מנת לטרפד את יוזמת הסיפוח ו"למצוא אופק אמיתי לחידוש המשא ומתן להשגת פתרון שתי המדינות". לדבריו, "אם ישראל תבצע את הסיפוח, היא תבחר בהסלמה ובעימות במקום בשלום, והיא תישא בהשלכות - לא רק בכל הקשור למערכת היחסים עם ירדן, אלא היא גם תפגע באמצעים האזוריים להשגת פתרון צודק וכולל".

תגיות:הרשות הפלסטיניתסיפוחהפגנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה