חדשות כלכלה

הממשלה אישרה: סיוע לטבריה בסך 52 מיליון שקלים – לעידוד התיירות

חבילת הסיוע לטבריה כוללת, בין השאר, מענקים לעידוד הקמה והרחבה של בתי מלון בעיר, הקמת יחידת תיירות עירונית ועזרה לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו במשבר הקורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מקווה שבכך נצעיד את טבריה קדימה"

טבריה (תמונה: שאטרסטוק)טבריה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון), בישיבתה השבועית, חבילת סיוע בסך של כ-52 מיליון שקלים לעידוד התיירות בעיר טבריה.

תוכנית הסיוע אושרה ברקע המשבר הפיננסי העמוק בו נמצאת טבריה, שהחריף בשל השלכותיה השליליות של מגפת הקורונה על התיירות בישראל. התוכנית גובשה בהובלת משרד ראש הממשלה, ובשיתוף משרדי הפנים, התיירות, הכלכלה והתעשייה והמשרד לפיתוח הנגב והגליל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו נקצה היום למעלה מחמישים מיליון שקלים לפיתוח וקידום התיירות בטבריה. זאת תוכנית שכוללת מענקים לעסקים קטנים, בניית תוכנית מקיפה לפיתוח התיירות, מתן תמריצים לשיפור בתי מלון ותקציבים לפיתוח העיר. אני מקווה שבכך נצעיד את טבריה קדימה, ונעודד בה גם את הכלכלה וגם את התיירות".

במסגרת התוכנית, יוקצו 20 מיליון שקלים לטובת מענקים מיוחדים לעידוד הקמתם והרחבתם של בתי מלון בטבריה, וכן להסבת מבנים לבתי מלון. 5 מיליון שקלים יועברו לשיקום ושדרוג מיזם ה"טיבריום" (מופע מים בכינרת) לשנת 2020. עבור פעולות לשיפור פני העיר – לרבות שדרוג תשתיות, ניקיון ותחזוקה באזורי התיירות – יוענקו 6 מיליון שקלים.

התוכנית כוללת, בנוסף, את הקמתה של יחידת תיירות עירונית, שתפעל לעריכת אירועי תרבות ייחודיים, למיתוג העיר ושיווקה, ולניהול שוטף של מכלול המוצר התיירותי בטבריה. סך ההשקעה בסעיף זה יעמוד על 15 מיליון שקלים. עוד הוחלט, כי משרד התיירות יסייע לעיריית טבריה בגיבושה של תוכנית אב תיירותית לעיר, במימון של 90% משעות הייעוץ המקצועיות, במגוון תחומים – השיווקי, הכלכלי, הסטטורי וכדומה.

סיוע בסך 1.9 מיליון שקלים יינתן גם לעסקים קטנים ובינוניים, שנפגעו ממשבר הקורונה. ממשרד ראש הממשלה נמסר, כי "העסקים הקטנים והבינוניים, כמו גם כלל המגזר העסקי, נפגעו מהתפרצות נגיף הקורונה. אולם כאשר מדובר בעיר תיירותית כטבריה, מידת הפגיעה היא רבה יותר, ויש צורך לתמוך בעסקים רבים יותר ובאופן מעמיק יותר. על כן, יוקצה תקציב ייעודי לתגבור פעולתה הכללית של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בסיוע לעסקים אלו".

שר הפנים אריה דרעי אמר: "טבריה זקוקה לסיוע, ואני שמח שהצלחנו לסייע לה. העירייה, שמנוהלת על ידי ועדה ממונה מטעם משרד הפנים, תדאג שכל שקל יגיע ליעדו, לטובת פיתוח ועידוד התיירות שהיא מקור ההכנסה והפרנסה החשוב ביותר לעיר ולתושביה".

יו"ר הועדה הממונה, שמעון (מוני) מעתוק, קידם בברכה את החלטת הממשלה, ואמר כי מדובר ב"בשורה משמעותית" לטבריה בתקופה המאתגרת העוברת עליה. עם זאת, הוא הוסיף כי "החלטה זו אינה נותנת מענה ישיר לעסקי התיירות עצמם, והממשלה נדרשת לתת לכך מענה באופן מיידי. כמו כן, בעתיד הקרוב ולאחר אישור תקציב המדינה תחדרש הממשלה לקדם תוכנית רחבה יותר מעבר לנושאי התיירות ומשותפת לכלל משרדי הממשלה".

תגיות:תיירותטבריהאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה