חדשות בריאות

נתניהו: "התחזיות קשות, אם מגמת התחלואה תימשך – ניאלץ לחזור לסגר"

בפתח ישיבת הממשלה, הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני חזרה לסגר במידה ומגמת העלייה בתחלואה תימשך: "חייבים לשטח את העקומה עכשיו". ראש הממשלה החליפי, בני גנץ: "אסור שנהיה היסטריים. הציבור חייב לגלות אחריות אישית"

נתניהו וגנץ (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו וגנץ (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) להתפשטות נגיף הקורונה, והזהיר כי אם המגמה תימשך – תישקל חזרה למדיניות הסגר.

"בסוף השבוע קיימתי התייעצויות בעניין העלייה התלולה בתחלואה של הקורונה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "הבוקר ביקשתי לכנס ישיבה של כל המנכ"לים של המשרדים הרלוונטיים ושל השלטון המקומי עם ראש המל"ל, וגם עם מומחים שונים שנתנו הערכות. הם הראו לי תחזיות שונות של גופים שונים, והתחזיות הללו כולן קשות. אנחנו חייבים לשטח את העקומה עכשיו. אכנס מחר את קבינט הקורונה, ונדון בצעדים הנדרשים לבלימת התפשטות המגפה".

"אם לא נשנה באופן מיידי את התנהגותנו בעניין חבישת המסכות ושמירת המרחק, נביא על עצמנו בניגוד לרצוננו את השבת הסגרים", התריע ראש הממשלה. "אף אחד מאיתנו אינו רוצה בזה. לכן אני מבקש מכם, אזרחי ישראל, לחבוש מסכות ולשמור על המרחק".

נתניהו הוסיף , כי ישראל ממשיכה במקביל במאמצים להשגת חיסון נגד הנגיף: "זה חלק ממאמצים בינלאומיים, כולל בארץ של המכון הביולוגי, כולל השקעה שלנו בחברת מודרנה. מתקיים מרוץ מבורך, ואנו רוצים לקוות שמישהו יצליח. אבל עד אז אין לנו ברירה אלא לשמור על מדיניות אחראית ומושכלת, כדי שנוכל להמשיך לפתוח את הכלכלה שלנו ולהמשיך לנהל את החיים שלנו באופן סביר בשגרת הקורונה".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שדיבר לאחר נתניהו, אמר: "האתגר הגדול ביותר בעיניי הוא איך מתקיימים לאורך זמן בשגרת נוכחות קורונה. הנושא הזה ימשיך ללוות אותנו בשנה וחצי הקרובות, אפשר שגם יותר. עלינו כממשלה מוטלת החובה לנהל את התשובה המאוזנת בכל מה שקשור לבריאות הציבור מחד וקיומה של הכלכלה מאידך. זו נוסחה מורכבת. זה מחייב גם אחריות אישית של הציבור".

"אסור שנהיה היסטריים, כדי שלא לשתק את המשק. אנחנו חייבים להיות אחראים, ולהמשיך לקדם את ההנחיות שלנו ואת הראייה המאוזנת באופן שהמשק יוכל לתפקד והחברה תוכל לחיות", סיכם גנץ את דבריו.

על פי הנתונים המעודכנים שמסר הבוקר משרד הבריאות, מספר חולי הקורונה הפעילים בישראל עלה ל- 4,716. מאז הדיווח האחרון, שנמסר אמש, אובחנו 53 חולים נוספים. מספר החולים שמצבם קשה עלה מ- 40 ל- 43, ומספר המונשמים עלה ל- 28. מאז תחילת ההתפרצות, התגלו בארץ 20,686 חולי קורונה, מתוכם החלימו 15,664. חולה נוסף נפטר בסוף השבוע כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ומספר הקורבנות עומד כעת על 305.

מוקדם יותר דווח, כי על רקע העלייה בתחלואת הקורונה, הורה משרד הבריאות לבתי החולים ברחבי הארץ להיערך לפתיחה מחודשת ומיידית של מחלקות הקורונה. ד"ר סיגל ליברנט-טאוב, ראש אגף רפואה כללית במשרד הבריאות, שיגרה הבוקר מכתב למנהלי בתי החולים בו נכתב: "לאור עלייה מחודשת בתחלואת נגיף הקורונה בשבועות האחרונים, עלייה בכמות המאושפזים, עלייה בכמות החולים הקשים המצטברת, וכן עלייה בכמות אנשי הצוות הנמצאים בבידוד בעקבות חשיפה לחולים ולאנשי צוות, יש להיערך לפתיחה מיידית של מחלקת אשפוז אחת ייעודית לקורונה בבית החולים, על פי כמות חולים/מאושפזים באזור – בהתאם להודעה פרטנית שתינתן על ידינו".

תגיות:בני גנץנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה