חדשות בריאות

משרד הבריאות לבתי החולים: "להיערך לפתיחה מיידית של מחלקות הקורונה"

על רקע העלייה בתחלואת הקורונה, משרד הבריאות הנחה את בתי החולים להיערך לפתיחה מחודשת של מחלקות הקורונה: "יש לרענן לצוותים את ההנחיות בנושא מיגון צוותים רפואיים". פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות: "נצטרך ללכת אחורה אם המצב הזה ימשיך"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

על רקע העלייה הניכרת במספרי תחלואת הקורונה, הורה הבוקר (ראשון) משרד הבריאות לבתי החולים ברחבי הארץ להיערך לפתיחה מחודשת ומיידית של מחלקות הקורונה.

ד"ר סיגל ליברנט-טאוב, ראש אגף רפואה כללית במשרד הבריאות, שיגרה מכתב למנהלי בתי החולים בו נכתב: "לאור עלייה מחודשת בתחלואת נגיף הקורונה בשבועות האחרונים, עלייה בכמות המאושפזים, עלייה בכמות החולים הקשים המצטברת, וכן עלייה בכמות אנשי הצוות הנמצאים בבידוד בעקבות חשיפה לחולים ולאנשי צוות, יש להיערך לפתיחה מיידית של מחלקת אשפוז אחת ייעודית לקורונה בבית החולים, על פי כמות חולים/מאושפזים באזור – בהתאם להודעה פרטנית שתינתן על ידינו".

עוד צוין במכתב, כי "יש לרענן לצוותים את הנחיותינו בנושא מיגון צוותים רפואיים, התנהלות צוותים ושמירה על הנחיות על מנת למנוע הידבקות, עבודה בקפסולות צוותיות, הפרדה בין מיון נשימתי למיון כללי ותהליכי עבודה לשם הגנה על צוותים ביחידות ייחודיות דוגמת חדרי לידה, חדרי ניתוח, חדרי צנתורים וכו'".

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הזהירה הבוקר כי העלייה בהתחלואה עלולה להוביל לסגירה מחדש של חלקים מהמשק. "אנחנו לא רוצים לחזור לסגר", הדגישה בריאיון לגלי צה"ל. "אבל אין ספק, שאם אנשים לא שומרים על הכללים, לא מקפידים על מסכות, מרחק שני המטרים והיגיינה – יהיו עוד ועוד הדבקות. אין ספק שלא הכל יוכל להישאר פתוח כאשר יש עוד ועוד הדבקות. נצטרך ללכת אחורה אם המצב הזה ימשיך".

"אנחנו לא מנסים להלחיץ את הציבור. אנחנו עושים את חובתנו להגיד לו את האמת", הצהירה סדצקי. "צריך להבין שיש גבול לקיבולת וליכולת של מערכת הבריאות. אנחנו לא רוצים להגיע חלילה למצב שכמות החולים תהיה גדולה יותר מהיכולת שלנו לתת לכל חולה את הטיפול הנכון".

סדצקי נשאלה על התבטאותו של שר האוצר ישראל כץ בשבוע שעבר, לפיה לא יוטל עוד סגר נוסף על האוכלוסייה: "החלטות מהסוג הזה מתקבלות על ידי הדרג המדיני. אבל אם אנחנו מסתכלים על מה שקורה גם בחו"ל – כשמגיעים למצב שאני קוראת לו 'מצב איטליה' או 'מצב ווהאן', כולנו יודעים מה קורה אז בכלכלה ובכל דבר אחר. הכל תלוי במצב. לכן אני חושבת שלא צריך לצאת בהכרזות גורפות לשום צד".

"אחת הבעיות במדינת ישראל היא, שאנחנו מאוד אוהבים ללכת מ- 0 ל- 100", הוסיפה סדצקי. לדבריה, יש דרגות ביניים רבות בתגובות האפשריות להתפשטות הקורונה: "אנחנו צריכים להשתדל לעשות כל מה שאנחנו יכולים בשביל שנישאר בצד המאוזן של ההתמודדות עם הנגיף".

מוקדם יותר הבוקר, אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, בריאיון לכאן ב', כי לדעתו "אין סיבה לחזור אחורה. אני חושב, שאנחנו יכולים להתקדם ולפתוח את המשק. חייבים להתרגל לחיות בצל הקורונה, אבל יחד עם זאת להילחם בה – לעשות את החקירות האפידימיולוגיות, לתפוס את המקרים ולבודד אותם".

גרוטו הדגיש, כי עטיית מסכות הינה כלי מרכזי בהנחיות הריחוק החברתי: "יותר ויותר מאמרים מהימים האחרונים מראים, שהצעדים האלה הם הכי אפקטיביים. אנחנו לא עושים זאת מספיק. אין מספיק היענות לכלי של המסכה, ובמיוחד בחללים סגורים".

"צריך לזכור שאנחנו במצב שבו אנחנו לא נמצאים בעולם שהיינו בתחילת האירוע", הבהיר גרוטו. "יש את התו הסגול, שמאפשר לבצע את האירועים בכפוף לכללים. אבל חשוב להקפיד על הכללים. אם יקפידו – בהחלט נוכל לחיות בצל הקורונה במשך זמן רב".

משרד הבריאות עדכן אמש, כי במהלך היממה שחלפה אותרו 294 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, מתוכם 4,668 חולים פעילים. מצבם של 40 חולים מוגדר קשה, ו- 27 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הקורבנות עלה בסוף השבוע ל- 305. מתחילת ההתפרצות אובחנו 20,633 חולים, מתוכם החלימו 15,659.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה