חדשות בעולם

טראמפ: "להאט את קצב בדיקות הקורונה"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר בעצרת בחירות באוקלהומה כי מספר הבדיקות הגבוה בארצות הברית מביא לאיתור מקרי הידבקות רבים יותר מכל מדינה אחרת בעולם: "אמרתי לאנשים שלי: 'האטו את הבדיקות, בבקשה'"

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)(טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)(
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, קיים הלילה (ראשון) עצרת בחירות בעיר טולסה שבאוקלהומה, במסגרת המרוץ שלו לכהונה שנייה בבית הלבן. אלפים מתומכיו הגיעו לעצרת – הראשונה מסוגה מאז התפרצות מגפת הקורונה. טראמפ אמר כי הטיפול שלו בהתפשטות הנגיף היה "פנומנלי". בהתייחסו למספר הגבוה של נדבקים בארצות הברית, הוא טען – ספק בהלצה, ספק ברצינות – כי הדבר נובע מכמות הבדיקות הגבוהה המתבצעת ברחבי המדינה.

"בדיקה היא חרב פיפיות", אמר טראמפ. "בדקנו עד עכשיו 25 מיליון איש. זה כנראה 20 מיליון איש יותר מכל מדינה אחרת. כשאתה עושה בדיקות במספרים כאלו, אתה תמצא יותר אנשים חולים, יותר מקרים. אז אמרתי לאנשים שלי: 'האטו את הבדיקות, בבקשה'". יריבו הדמוקרטי של טראמפ במרוץ, ג'ו ביידן, הגיב על הדברים בטוויטר: "להגביר את קצב הבדיקות".

טראמפ לא התייחס באופן ישיר להריגתו של האזרח האפרו-אמריקני ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן – תקרית שהציתה גל מחאות ברחבי ארצות הברית, חלקן אלימות. עם זאת, הוא מתח ביקורת לעגנית על סיקור המחאה בתקשורת: "אמריקנים צפו ברדיקלים מהשמאל שורפים בניינים, בוזזים עסקים, הורסים רכוש, פוצעים מאות שוטרים, רק כדי לשמוע דיווחים שהם פייק ניוז".

על רקע התופעה, התופסת תאוצה, של עקירת פסליהם של מנהיגים אמריקניים, אמר טראמפ: "האספסוף חסר העכבות מהשמאל מנסה להשחית את ההיסטוריה שלנו, לחלל את המונומנטים שלנו, לעקור את הפסלים שלנו, להעניש, לבטל ולרדוף את כל מי שלא מסכים עם דרישותיו לשליטה מוחלטת". הוא הוסיף וקרא לחוקק חוק, שיטיל עונש מאסר של שנה אחת על כל מי שישרוף את דגל ארצות הברית: "אני מאמין גדול בחופש הדיבור, אבל זה חילול הקודש".

הנוכחות בעצרת הבחירות הייתה נמוכה מהמצופה, ובצוות הקמפיין של טראמפ האשימו בכך את כלי התקשורת ואת המפגינים שמחו מחוץ לאולם, שלטענתם אף חסמו חלק מהכניסות אליו.

תגיות:דונלד טראמפנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה