חדשות בארץ

לראשונה: אלוף "אגף אסטרטגיה ואיראן" נכנס לתפקידו

במסגרת רה-ארגון עליו החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי, הוענקו דרגות אלוף לטל קלמן, שיעמוד בראש אגף חדש במטכ"ל שיעסוק באיום המתפתח מכיוון איראן. תומר בר הועלה אף הוא לדרגת אלוף, ויעמוד בראש אגף תכנון ובניין הכוח הרב-זרועי. כוכבי: "צו השעה הוא להשתנות ולהתאים את עצמנו לאתגרים ולאיומים הנוכחיים"

טל קלמן, תמונת ארכיון (צילום: דובר צה"ל)טל קלמן, תמונת ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

בקריה בתל אביב נערך היום (חמישי) טקס הענקת דרגות אלוף לטל קלמן, ראש החטיבה האסטרטגית לשעבר, שמונה לתפקיד ראש אגף חדש במטכ"ל – אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, שיעסוק בין היתר באיום המתפתח מהזירה האיראנית. דרגות אלוף הוענקו גם לתומר בר, ראש מטה חיל האוויר לשעבר, שמונה לראש אגף תכנון ובניין הכוח הרב-זרועי.

הקמת שני האגפים החדשים הינה במסגרת שינויים במבנה של המטה הכללי, עליו הודיע הרמטכ"ל אביב כוכבי בחודש פברואר, כחלק מהתוכנית הרב-שנתית "תנופה". כוכבי קבע, כי אגף התכנון ייקרא "אגף בניין הכוח", ויעסוק בפיתוח שיטות לחימה ואמצעי לחימה בלבד. "אגף אסטרטגיה ואיראן" יכלול את החטיבה האסטרטגית וחטיבת קשרי החוץ, שהועברו מאגף התכנון. הוא יעסוק בתכנון ותכלול האסטרטגיה הצבאית וריכוז הפעולות לעיצוב ותכנון המערכה מול הזירה האיראנית.   

שר הביטחון בני גנץ אמר בטקס הענקת הדרגות, כי המהלך של פיצול אגף התכנון "ממצה את האתגר הגדול של צה"ל הפועל במקביל – לשמור ולחזק את הקיים, ובו בזמן להיערך לכל התרחישים העתידיים ולהשתנות. בחודש שבו אני נמצא בתפקיד, נוכחתי שצה"ל פועל בכל הזירות, כל העת ובכל העוצמה הנדרשת היום כבעבר".

בנאומו בטקס, אמר כוכבי כי "צו השעה הוא להשתנות ולהתאים את עצמנו לאתגרים ולאיומים הנוכחיים. הקמת שני האגפים החדשים תסייע במיקוד צה"ל כולו בשני נושאים – הראשון, חיזוק תהליכי בניין הכוח הרב זרועיים, המהווים מכפיל כוח בתוכנית הרב-שנתית 'תנופה'; והשני, הפניית קשב לתחום האסטרטגי, וכן מענה ממוקד למדינות במעגל השלישי".

ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי הנכנס הוסיף: "החלטת ראש המטה הכללי על התארגנות מחודשת במטה הכללי מהווה מרכיב משמעותי ומרכזי בתנופה הצה"לית, שייעודה חיזוק המטה הכללי, התאמתו לשינויים הגלובליים והאזוריים והתאמתו לאתגרי הביטחון בהווה ובעתיד".

"אני שמח וגאה לקבל על עצמי את האתגר של הקמת אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי", הצהיר קלמן. "זו הזדמנות ייחודית לחיזוק השריר האסטרטגי המטכ"לי, להתאמה וחיזוק התהליכים המטכ"ליים מול האתגר האיראני והדומיננטיות הצה"לית במערכה הלאומית למול איראן, להרחבת ההשפעה ושיתופי הפעולה הבין-לאומיים של צה"ל כמרכיב בביטחון הלאומי".

ראש אגף התכנון ובניין הכוח הרב זרועי הנכנס, אלוף תומר בר, אמר : "ארצה להודות לכם, כבוד השר, הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון, ולך מפקד חיל האוויר, על האמון בי. עם קבלת דרגת האלוף בצה"ל, אני מבטיח להחזיר את ההשקעה ששמתם בי בריבית, ואני שמח להימנות היום עם קבוצת הפיקוד הבכירה בצה"ל, פורום מטכ"ל".

תגיות:בני גנץצה"לאביב כוכביאגף אסטרטגיה ואיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה