חדשות בארץ

האיחוד האירופי: לסיפוח יהיו "השלכות משמעותיות" על היחסים עם ישראל

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, הזהיר כי אם ישראל תיישם את תוכניתה להחלת הריבונות ביהודה ושומרון, יהיו לכך "השלכות משמעותיות" על יחסיה עם האיחוד: "מפצירים בישראל להימנע מכל החלטה חד-צדדית שתוביל לסיפוח של שטח פלסטיני כבוש"

בורל (תמונה: שאטרסטוק)בורל (תמונה: שאטרסטוק)
אא

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, הזהיר היום (חמישי) את ישראל כי תוכניתה להחיל את הריבונות על שטחים ביהודה ושומרון תהווה "הפרה חמורה של החוק הבין-לאומי", ותערער את היחסים בינה לבין האיחוד.

בנאום שנשא לפני הפרלמנט האירופי, אמר בורל כי "יש רוב מוצק" של מדינות באיחוד, התומכות בפתרון שתי המדינות, בהתאם לפרמטרים הבין-לאומיים, וסבורות כי "סיפוח כל שהוא יהיה מנוגד לחוק הבין-לאומי".

"אנחנו מפצירים בישראל להימנע מכל החלטה חד-צדדית שתוביל לסיפוח של שטח פלסטיני כבוש", הוסיף בורל. הוא ציין, כי הביע עמדה זו בשיחות שקיים עם שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי.

"סיפוח יגרום נזק ממשי לסיכויים של פתרון שתי המדינות. הוא ישפיע לרעה על היציבות האזורית, על יחסינו עם ישראל ועל היחסים בינה לבין מדינות ערב. הוא עלול גם להשפיע לרעה על ביטחונה של ישראל, שמבחינתנו אינו מהווה נושא למשא ומתן. לסיפוח יהיו בהכרח השלכות משמעותיות על מערכת היחסים הקרובה שאנו נהנים ממנה כיום עם ישראל", הצהיר שר החוץ של האיחוד האירופי.

בחודש שעבר מסר בורל הצהרה ברוח דומה נגד צעד ישראלי חד-צדדי לסיפוח שטחים: "האיחוד האירופי והמדינות החברות בו חוזרות ומזכירות, כי לא יכירו בכל שינוי בקווי הגבול של 1967, שלא יוסכם על ידי הישראלים והפלסטינים. פתרון שתי המדינות, במסגרתו ירושלים תהיה עיר הבירה העתידית של שתי המדינות, הוא הדרך היחידה להבטיח שלום בר-קיימא ויציבות באזור". דבריו של בורל לא כללו איום בסנקציות נגד ישראל, שכן 27 המדינות החברות באיחוד לא הגיעו בנושא זה להסכמה פה אחד, הנדרשת למהלך זה.

כזכור, שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, הגיע בשבוע שעבר לביקור בישראל. במסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו הישראלי, גבי אשכנזי, אמר מאס כי "סיפוח אינו תואם את החוק הבין-לאומי". הוא ציין את דאגת גרמניה והאיחוד האירופי מההצהרות בישראל בנוגע להחלת הריבונות, והדגיש כי ארצו תומכת בפתרון שתי המדינות. בפגישה שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הזהיר הבכיר הגרמני כי מדינות באיחוד האירופי לוחצות להגיב בצעדי ענישה נגד ישראל אם תחיל את ריבונותה ביהודה ושומרון, וכי גרמניה תתקשה לבלום זאת.

בחודש שעבר קרא משרד החוץ של צרפת לישראל "להימנע מכל מהלך חד-צדדי שיוביל לסיפוח של כל השטחים הפלסטיניים או חלק מהם". בהודעה, שפורסמה לרגל כינונה של הממשלה החדשה בישראל, הודגש כי "צרפת מאשררת את דבקותה הבלתי מעורערת בביטחונה של ישראל ואת התגייסותה לצד ישראל לטובת הביטחון באזור". משרד החוץ הצרפתי הבהיר, כי החלטה ישראלית על סיפוח "תהווה הפרה של החוק הבין-לאומי וערעור חמור של פתרון שתי המדינות, ולא יוכלו שלא להיות לה השלכות על יחסי האיחוד האירופי עם ישראל. צרפת מוכנה ללוות כל מאמץ לחידוש המשא ומתן בין הצדדים – הדרך היחידה לשלום, ביטחון ויציבות באזור".

תגיות:האיחוד האירופייהודה ושומרוןריבונותג'וזף בורל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה