חדשות בריאות

עובדת בכנסת נדבקה בנגיף הקורונה, חברי הכנסת עודכנו

קצין הכנסת, יוסף גריף, עדכן את חברי הכנסת ועובדיה כי אחת העובדות נדבקה בקורונה. רופא בבית החולים סורוקה נדבק בנגיף, ועשרה אנשי צוות נכנסו לבידוד. שר החינוך יואב גלנט הנחה לקיים מועדי ב' חלופיים בכל מקצועות הבגרות עבור תלמידים שלא יוכלו לגשת לבחינות בשל הקורונה

בניין הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בניין הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

עובדת חטיבת התפעול בכנסת אובחנה היום (חמישי) כחיובית לנגיף הקורונה. קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, עדכן את חברי הכנסת ועובדיה. בפנייתו הדגיש, כי על פי התחקור שבוצע, העובדת שהתה בכנסת השבוע ובשבוע שעבר.

לאור ממצאים אלו, מסר גריף כי כל מי ששהה בסביבתה של העובדת בין ה- 4 וה- 18 ביוני, יפעל בהתאם להנחיות משרד הבריאות. במקביל ימשיך המשרד בבדיקה האפידמיולוגית.

מבית החולים סורוקה בבאר שבע נמסר, כי רופא בחטיבה הכירורגית נדבק בנגיף. עקב חשיפה לרופא, עשרה אנשי צוות של בית החולים נכנסו לבידוד: "בית החולים ומשרד הבריאות מבצעים כמקובל בדיקה אפידמיולוגית של אנשים שבאו עמו במגע. הנחיות מתאימות יימסרו בהתאם לתוצאות הבדיקה".

מוקדם יותר היום, נמסר מדובר צה"ל כי ‏ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי, ראש חטיבת ההגנה, תת-אלוף ד', ומפקדים וחיילים נוספים מהאגף נכנסו לבידוד לאחר שבשבוע שעבר שהו בקרבת חייל שאומת לאחרונה כחולה קורונה. אתמול דווח על כניסתם לבידוד של שני אלופים שנחשפו לחולי קורונה – מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ומפקד פיקוד המרכז הנכנס, אלוף תמיר ידעי. בנוסף להם, נמצאים בבידוד גם שלושה מפקדי אוגדות: מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו, מפקד עוצבת "אדום", תת-אלוף גור שרייבמן, ומפקד עוצבת "עידן", תת-אלוף דוד זיני.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה אובחנו 257 נדבקים חדשים בקורונה. מספר החולים הפעילים חצה את רף ה- 4,000, ועומד כעת על 4,077. במספר החולים הקשים נרשמה עלייה – מ- 36 אתמול בשעות הערב ל- 39. גם מספרם של המונשמים עלה – מ- 29 ל- 32. במספר הקורבנות לא חל שינוי, והוא עומד על 303. מתחילת התפרצות הנגיף אובחנו בישראל 19,894 חולים, מתוכם החלימו 15,499.

 

משרד החינוך: מועדי ב' לתלמידים שלא יוכלו לגשת לבחינות

על פי הנתונים שנמסרו אמש ממשרד החינוך, 654 תלמידים ועובדי הוראה נדבקו בקורונה. מספרם של מוסדות החינוך הסגורים עומד על 177, ו- 23,442 נמצאים בבידוד מניעתי.

ברקע התפשטות הקורונה במערכת החינוך, הנחה שר החינוך יואב גלנט את אנשי משרדו לקיים מועדי ב' חלופיים בכל מקצועות הבגרות עבור תלמידים שלא יוכלו לגשת לבחינות – אם בשל ההכרח להימצא בבידוד, או בגלל שנדבקו בנגיף. במשרד גובשה תוכנית פעולה שכוללת מועדי בגרות נוספים, כדי לתת מענה לתרחישים השונים. בימים הקרובים יפורסמו מועדי הבחינות החלופיים בחודש אוגוסט.

"נעשה כל שיידרש כדי שתלמידי ישראל יסיימו את לימודי התיכון עם זכאות לבגרות", אמר גלנט. "פתחנו כעת מועדי ב' חלופיים, ונעשה כל שנידרש כדי שהתלמידים שלנו יגיעו למועדי הבחינה מוכנים, ערוכים ובטוחים בעצמם. נקיים מרתונים של תרגולים וחזרות, ונוודא שבחינות הבגרות, גם בקיץ זה, יאפשרו לכל תלמיד ותלמידה להצטיין ולהצליח".

בנוסף למועדי ב' במתמטיקה ובאנגלית, יתקיימו במהלך חודש אוגוסט ארבעה ימים מרוכזים שבהם ייערכו מועדי הבחינות החלופיים בשפת אם, במדעים ובמקצועות ההומניסטיקה: ספרות, תנ"ך, היסטוריה ואזרחות.

במשרד החינוך הבהירו, כי אם יהיו תלמידים שלא יוכלו לגשת לשני המועדים – יינתן להם מענה נקודתי, שיכלול משגיח חיצוני וסטנדרטים מחמירים, כנהוג בבחינות הבגרות.

תגיות:הכנסתמשרד החינוךנגיף הקורונהבחינות בגרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה