חדשות בארץ

בתמיכת כחול לבן: הקואליציה הפילה הצעת חוק לתחבורה ציבורית בשבת

ההצעה נפלה הודות למפלגת כחול לבן, שהבטיחה במצעה לאפשר לרשויות מקומיות להנהיג תחבורה ציבורית בשבת, אך עתה – עם שר משפטים מטעמה, העומד בראש ועדת השרים לחקיקה – נאלצה להוביל מהלך לפיו הקואליציה תתנגד להצעת החוק, ובכך הביאה להפלתו ברוב גדול. זנדברג: "כחול לבן צריכים לגדל עמוד שדרה, הבטחתם להשפיע מבפנים"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברוב של 53 מול 26 הפילה מליאת הכנסת היום (רביעי) את הצעת החוק של יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, לתחבורה ציבורית בשבת. סגן שר התחבורה, אורי מקלב, שייצג את הממשלה בדיון, אמר כי הצעה זו פוגעת בזכויות האזרח, שכן "כבר היום לא מקבלים אלפי עובדים לעבודה בגלל שרוצים שיעבדו בשבת". לדבריו, "לא רק שהצעת החוק הזו לא עומדת בקריטריונים משפטים בסיסים אלא גם בג"ץ דחה אותה לא פעם וקבע כי השר חייב להתחשב במסורת ישראל".

סגן השר מקלב במשרד התחבורה, בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סגן השר מקלב במשרד התחבורה, בחודש שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

זנדברג אמרה בדיון כי תחבורה ציבורית בשבת היא "צורך בסיסי וחיוני" וכן "צודק מבחינה סביבתית, חברתית, כלכלית ומצילת חיי אדם". היא הוסיפה כי מהלך שכזה עשוי להפחית את הפקקים ואת תאונות הדרכים, וייתן מענה למי שידו אינה משגת. "לא ייתכן שרק בגלל כפייה דתית וצביעות אזרחי המדינה יהיו בעוצר יום בשבוע", אמרה. שרת התחבורה מירי רגב אמרה הבוקר בריאיון לגלי צה"ל כי היא "מתנגדת לתחבורה ציבורית בשבת" וכי אין לה "שום כוונה לשנות את הסטטוס קוו. גם לנהגים ולמפעילים מגיע יום חופש".

ההצעה נפלה הודות למפלגת כחול לבן, שהבטיחה במצעה לאפשר לרשויות מקומיות להנהיג תחבורה ציבורית בשבת, אך עתה – עם שר משפטים מטעמה, העומד בראש ועדת השרים לחקיקה – נאלצה להוביל מהלך לפיו הקואליציה תתנגד להצעת החוק, ובכך הביאה להפלתו ברוב גדול. בכיר המפלגה, השר יזהר שי, אמר השבוע כי "הצעת החוק של זנדברג היא קנטרנית. תחבורה ציבורית תפעל בשבת במקומות המוסכמים ואי אפשר להעביר הצעה של כפיה בלי דיון והסכמה". בתגובה, זנדברג אמרה כי "כחול לבן צריכים לגדל עמוד שדרה". בנאומה במליאה היום היא הוסיפה בפנייה למפלגה כי "אתם יודעים שכל מה שאני אומרת נכון. עובדה, זו הייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלכם. הבטחתם להשפיע מבפנים".

זנדברג תקפה גם את שרת התחבורה מירי רגב. "לא ייתכן ששרת התחבורה תתנגד לתחבורה ציבורית, זה כמו שר בריאות שיתנגד לבניית בית חולים". סגן השר מקלב השיב: "המדינה לא תפעיל תחבורה ציבורית בשבת, אנחנו עומדים כעת להחיל דין רציפות דחיה על הצעת החוק הזו, היא עלתה בכל הכנסות האחרונות ונדחתה, ההצעה הזו באה לפגוע בסטאטוס קוו הקיים עשרות שנים, לא היה תקדים כזה ואנחנו מתחייב לא יהיה תקדים כזה, רואים גם את השינוי שנעשה בשנים האחרונות, הרוב בארץ רוצה לשמור שבת, רוצה יהדות, אתם מיעוט צעקני אתם הולכים וקטנים".

עוד אמר מקלב: "במה אנחנו מדינה יהודית?, מה הקשר שלנו לארץ ישראל מאכילת פלאפל? זה הזהות היהודית שלנו. הערכים הם לפני הבילויים, מדינה יהודית והזכות לשמורת המסורת חייבת להשמר, ההצעה הזו היא עקירה של הסטטוס קוו על זכות הקיום שלנו בארץ".

תגיות:כחול לבןתחבורה ציבורית בשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה