חדשות בארץ

עימותים ביפו: המחוזי עצר את העבודות באתר הקבורה, 3 מפגינים נעצרו

שלושה מפגינים נגד עיריית תל אביב נעצרו היום לאחר שדרשו את הפסקת העבודות באתר הקבורה ביפו נוכח החלטת בית המשפט. בין העצורים, שני אנשי דת מוסלמים, אחד מהם נזקק לפינוי לבית החולים. במשטרה טענו כי הם השליכו אבנים וריססו גז מדמיע על שוטרים, שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. בעירייה מסרו כי העבודות נעצרו עם קבלת הצו

ההפגנות ביפו, השבוע (צילום: דוברות המשטרה)ההפגנות ביפו, השבוע (צילום: דוברות המשטרה)
אא

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה היום (רביעי) על הפסקת עבודת הבניה באתר הקבורה המוסלמי העתיק אל-איסעאף שביפו, שיועד להקמת מעון לדרי רחוב. צו הביניים הוצא עד להכרעה בעתירה נגד היתר הבנייה שהנפיקה עיריית תל אביב, שלטענת העותרים איננו בתוקף. השופטת לימור ביבי נימקה את ההחלטה בכך שהיא איננה מוצאת להכריע בשלב זה ולא לקבוע מסמרות וזאת, הואיל והיא סבורה כי "בנסיבות לפני מאזן הנוחות נוטה באופן מובהק לכיוון העותרות".

מפגינים נגד עיריית תל אביב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מפגינים נגד עיריית תל אביב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

זמן קצר קודם לכן נעצרו שלושה מפגינים נגד עיריית תל אביב בכניסה ליפו, ברחוב נחום גולדמן, שדרשו את הפסקת העבודות בשל החלטת בית המשפט. בין העצורים, שני אנשי דת מוסלמים, אחד מהם נזקק לפינוי לבית החולים. במשטרה טענו כי הם הפרו את הסדר, ניסו להיכנס בכוח למתחם המגודר, השליכו אבנים וריססו גז מדמיע על שוטרים, שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. העירייה מסרה כי העבודות נעצרו עם קבלת הצו. "בית המשפט הורה על הפסקת העבודות בשל טענת העותרים שתוקפו של היתר הבניה פקע וטרם חודש", מסרו בעיריית תל אביב-יפו. "בשל כך בית המשפט הורה על הפסקת העבודות עד לבירור הטענה בעוד מספר שבועות". הדיון הראשון בעתירה צפוי להתקיים בחודש הבא.

יו"ר ועד ההקדש המוסלמי ביפו, מוחמד אדרעי, אחד מהעצורים, אמר בהפגנה: "תכבדו את החוק, תנו לנו לראות שבית הקברות ריק ואין בו דחפורים. אם אתם מכבדים חוק ונמצאים פה מכוח החוק תנו לנו להיכנס". נוסף לאדרעי נעצרו גם האימאמים של מסגדי אל-בכר וחסן בק בעיר.

בתחילת השנה אימץ בית המשפט המחוזי את עמדת עיריית תל אביב, שהבטיחה על שורת צעדים שיימנעו פגיעה בקברים, ביניהם העברת עצמות ממקומן – אם יהיה צורך – והעברתן לקבורה מחדש בשטח אחר באתר. ההחלטה התקבלה לאחר הידברות של שנתיים בין העירייה לתושבים ולמועצה המוסלמית ביפו.

תגיות:עיריית תל אביבצו ביניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה