חדשות בארץ

ניסנקורן: "מערכת המשפט לא עומדת למשפט, היא המגדלור של הצדק"

בתשובה לשאילתה של חבר הכנסת שלמה קרעי בנוגע לפרסומים החדשים בעניינו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר שר המשפטים כי אין להם שחר: "אני מציע לתעל את האנרגיה המבוזבזת לעבודה אמיתית ומשותפת, למען אזרחי ישראל וחיזוק הדמוקרטיה הישראלית"

ניסנקורן וקרעי (תמונות: יונתן זינדל, נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)ניסנקורן וקרעי (תמונות: יונתן זינדל, נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) התייחס היום (רביעי) לפרסום בתקשורת, לפיו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ביקש מפרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, לשנות את העילה לגניזת התיק נגדו בפרשת הרפז לעילה של חוסר אשמה. "אני מאוד מקווה, שאנחנו נשקיע את הזמן לא בניסיון לפגוע בשמם הטוב של נציגי ציבור, של יועצים משפטיים ושל מערכת המשפט", אמר במליאת הכנסת, בתשובה לשאילתה בנושא שהוגשה על ידי חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד).

כזכור, העיתונאית איילה חסון חשפה בחדשות 13, כי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטין, אימץ במאי 2015 את חוות דעתו של פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, שסבר כי אין לסגור את התיק נגד מנדלבליט מחוסר אשמה אלא מחוסר ראיות. חסון חשפה, בנוסף, כי ביולי 2016, מספר חודשים לאחר שנכנס לתפקידו כיועץ המשפטי לממשלה, ביקש מנדלבליט מניצן לשנות את העילה לגניזת התיק נגדו לעילה של חוסר אשמה. ניצן החליט להימנע מקבלת החלטה, בשל היותו כפוף למנדלבליט.

בשאילתה שהגיש קרעי, נשאל שר המשפטים: "האם אחרי הפרסומים החדשים בעניין מנדלבליט, אתה עדיין חושב שהכול פייק ניוז? איך ייתכן שאין כאן שקיפות בנושא כל כך חשוב, שמנדלבליט פונה לכפופים אליו במחשכים בעניין שנוגע לכשירותו כיועץ משפטי, והציבור לא יודע על זה? איך אפשר לקבל התנהלות כזו מצד אלו שדורשים ניקיון כפיים וטוהר מידות מכל השאר?".

ניסנקורן השיב כי "אין כל שחר לטענות כאילו הוצגו נתונים שגויים בפני ועדת האיתור או בפני בג"ץ, ובוודאי שאין בסיס לטענה כי מנדלבליט ניצל טעות כל שהיא לשם זכייה בתפקיד. נהפוך הוא, כלל ההחלטות המחייבות בעניין עמדו הן בפני ועדת האיתור, הן בפני הממשלה טרם המינוי, והן בפני בית המשפט העליון".

בהמשך הדברים מתח ניסנקורן ביקורת על עצם הגשת השאילתה, וטען כי מדובר ב"מאמץ נפסד לפגוע בשמם הטוב של עובדי ציבור מסורים ומערכת אכיפת החוק. אני מציע לתעל את האנרגיה המבוזבזת הזו לעבודה אמיתית ומשותפת, למען אזרחי ישראל וחיזוק הדמוקרטיה הישראלית".

"מערכת המשפט לא עומדת למשפט. מערכת המשפט היא שומרת הצדק ומגדלור של הצדק, וטוב היה אם כל נציגי הציבור כולם היו עומדים לימין מערכת המשפט, במובן שיש לנו מערכת משפט שצריך לשמר אותה ולחזק אותה", סיכם ניסנקורן.

תגיות:אבי ניסנקורןמליאת הכנסתאביחי מנדלבליטשלמה קרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה