חדשות בריאות

מחקר בבריטניה: זו התרופה שמצילה את חייהם של חולי קורונה קשים

ניסוי, שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד, חשף כי תרופה סטרואידית בשם דקסמטזון הצליחה להפחית באופן משמעותי את התמותה בקרב חולי קורונה קשים שנזקקו לתמיכה נשימתית

(קרדיט אילוסטרציה: שאטרסטוק)(קרדיט אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

תרופה זולה וזמינה בשם דקסמטזון עשויה לסייע בהצלת חייהם של חולי קורונה קשים. כך עולה מתוצאותיו של ניסוי, שנערך בהובלת אוניברסיטת אוקספורד. חוקרים בבריטניה טוענים, כי מדובר בפריצת דרך משמעותית במאבק מול הנגיף הקטלני.

דקסמטזון הינה תרופה ממשפחת הקורטיקוסטרואידים, המיועדת בין היתר לטיפול בדלקות ובבעיות עור, באלרגיות חריפות ובדלקות פרקים. הניסוי שנערך בה הינו חלק מניסוי רחב היקף שהחל בבריטניה בחודש מרץ, ונועד לבדוק אפשרויות טיפול שונות לקורונה. במהלך הניסוי בדקסמטזון, 2,104 חולי קורונה שנבחרו באופן אקראי, קיבלו את התרופה, לעומת 4,321 חולים שהטיפול בהם לא כלל אותה.

מהתוצאות שנחשפו היום (שלישי) מתברר, כי השימוש בתרופה הסטרואידית הפחית בשליש את התמותה בקרב חולי קורונה שחוברו למכונות הנשמה. התמותה בקרב חולים שנזקקו לחמצן וקיבלו דקסמטזון פחתה ב-20 אחוזים. בקרב חולים עם תסמינים קלים, שלא נזקקו לתמיכה נשימתית, לא נרשם שיפור כתוצאה מנטילת התרופה.

על פי נתוני המחקר, ניתן למנוע את מותו של אחד מכל 8 חולי קורונה המחוברים למכונות הנשמה, ואת מותו של אחד מכל 25 חולים הנזקקים לחמצן. להערכת החוקרים, אם מערכת הבריאות הבריטית הייתה עושה שימוש בתרופה מתחילת התפרצות הקורונה, חייהם של כ- 5,000 היו ניצלים. עד עתה גבה הנגיף את חייהם של קרוב ל- 42 אלף איש בממלכה המאוחדת.

פרופ' פיטר הורבי, אחד ממובילי הניסוי, אמר כי "זו התרופה היחידה עד כה שהוכחה כמפחיתה את התמותה בקרב חולי קורונה, ובאופן משמעותי. זו פריצת דרך משמעותית". הוא קרא להפוך את השימוש בדקסמטזון לטיפול סטנדרטי עבור חולי קורונה קשים. פרופ' מרטין לנדריי, חוקר נוסף בצוות הניסוי, ציין כי מדובר בתרופה זולה ביותר הזמינה לשימוש ברחבי העולם: "בעלות של 35 פאונד ניתן להציל חיים". הוא הדגיש כי את נתינת הדקסמטזון לחולי קורונה יש לבצע רק בקרב מאושפזים, ואין לקחת אותה בבית באופן עצמאי, ללא ייעוץ רפואי.

הדקסמטזון מצטרף לרמדסיביר, תרופה המיועדת במקור לטיפול באבולה, שניסויים שונים הוכיחו את יעילותה בהפחתת תסמיני הקורונה ובקיצור זמן ההחלמה מהנגיף. מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) העניק בחודש שעבר אישור חירום לשימוש ברמדסיביר לטיפול בחולי קורונה קשים. עם זאת, לא הצטברו עדיין מספיק נתונים המוכיחים כי תרופה זו מפחיתה את שיעור התמותה מקורונה.

תגיות:תרופהבריטניהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה