חדשות בעולם

הסלמה: צפון קוריאה פוצצה את משרד התיאום עם דרום קוריאה

צפון קוריאה אישרה, כי צבאה החריב את הבניין בו שכן משרד התיאום המשותף עם דרום קוריאה. בפיוניאנג זועמים על שסיאול מאפשרת לעריקים לשגר עלוני תעמולה לשטח צפון קוריאה, ומאיימים לפלוש לשטחים המפורזים באזור הגבול. משרד ההגנה הדרום-קוריאני קרא לצפון שלא להפר את ההסכם שהושג ב- 2018

דגלי שתי המדינות (קרדיט: שאטרסטוק)דגלי שתי המדינות (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

פיצוץ הבניין (צילום: צבא דרום קוריאה)

צפון קוריאה פוצצה הבוקר (שלישי) את משרד התיאום המשותף לה ולדרום קוריאה, וזאת לאחר שאיימה בימים האחרונים לעשות זאת. המשרד, הממוקם בעיר הצפון-קוריאנית קיסונג, בגבול עם דרום קוריאה, נהרס לחלוטין.

סוכנות הידיעות הרשמית של פיוניאנג אישרה, כי הצבא הצפון-קוריאני פוצץ את הבניין. בצפון קוריאה זעמו על שדרום קוריאה אינה מונעת מקבוצה של עריקים, שמצאו בה מקלט, לשגר לתוך שטחה עלוני תעמולה, המכוונים נגד המשטר והעומד בראשו, קים ג'ונג און. בהודעה הרשמית, שפורסמה על ידי הסוכנות, נאמר כי הריסת המשרד מבטאת את זעמם של תושבי צפון קוריאה על מסע התעמולה נגד מדינתם.

קים יו-ג'ונג, אחותו הצעירה של השליט הצפון-קוריאני, הזהירה בסוף השבוע כי משרד התיאום "יתמוטט" בקרוב. המשרד נפתח בספטמבר 2018, בעקבות הפסגה שערך קים עם נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין. הוא נועד לתחזק קשר שוטף בין שתי המדינות ולהפחית את המתיחות ביניהן. המשרד לא היה פעיל בחודשים האחרונים, לאחר שבסוף חודש ינואר הוא נסגר בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. עם זאת, הקשר נשמר באמצעות שתי שיחות יומיות, שהתקיימו בין נציגי המדינות. בשבוע שעבר לא ענו בפיונגיאנג לשיחה שהגיעה מסיאול.

בעקבות הצעד המתגרה של צפון קוריאה, גוברים החששות מהידרדרות נוספת. המדינה המסוגרת מאיימת זה מכבר לנקוט בפעולות נגד סיאול, כולל במישור הצבאי. שעות לפני הפיצוץ, הזהיר המטה הכללי של צבא צפון קוריאה כי הוא בוחן תוכניות לפלוש לתוך השטחים שפורזו באזור הגבול, בהסכם שהושג ב- 2018 בין שתי המדינות, ו"להפוך את קו החזית למבצר". בהודעת הצבא נאמר, כי הוא "יבצע במהירות וביסודיות כל החלטות והוראות של המפלגה והממשלה". בתגובה, קרא משרד ההגנה בסיאול לצפון קוריאה שלא להפר את ההסכם, בו התחייבו הצדדים לחדול מ"פעולות עוינות". מלשכתו של הנשיא מון נמסר, כי סיאול תגיב בחומרה אם פיוניאנג תמשיך בהסלמה. אתמול הפציר מון בצפון קוריאה לשוב לדיאלוג.

תגיות:צפון קוריאהדרום קוריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה