חדשות בריאות

מרכז המידע: עלייה בתחלואת הקורונה ביישובים חרדיים וערביים

דוחות חדשים של מרכז המידע והידע למערכה נגד הקורונה מלמדים על התפרצויות קורונה בערים חרדיות וערביות, וכן בדרום הארץ. מרכז המידע ממליץ להגביר את מאמצי הבדיקות וההסברה

בני ברק, תמונת ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)בני ברק, תמונת ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

דוחות חדשים של מרכז המידע והידע למערכה נגד הקורונה, שפורסמו הבוקר (שלישי), מלמדים על תחלואה גוברת בערים החרדיות. בשל כך, המרכז ממליץ להגביר את מאמצי הבדיקה, ההסברה והאכיפה בבני ברק, אלעד וביתר עילית.

על פי הנתונים, החל מה- 1 ביוני אותרו בבני ברק 126 מקרי הידבקות חדשים. נכון ל- 14 ביוני, ישנם בעיר 264 חולים פעילים, 72% מהם מתחת לגיל 50. שיעור הבדיקות החיוביות השבועי גבוה יחסית – 3%, ונשמר כבר למעלה משבועיים ברצף.

שיעור דומה של בדיקות חיוביות אותר גם באלעד, בה אובחנו 24 חולים חדשים מתחילת החודש. בעיר יש, נכון לעכשיו, 35 חולים פעילים. בבית שמש יש 58 חולים פעילים, מהם 27 חולים חדשים. במודיעין עילית אותרו 20 חולים נוספים. בביתר עילית נדבקו 13 איש. שיעור הבדיקות החיוביות השבועי בעיר הינו 1.5%, אולם ביומיים האחרונים שיעור החיוביים הממוצע זינק ליותר מ- 6%.

גם בדרום הארץ ניכרת עלייה מדאיגה בתחלואה. החל מתחילת החודש אותרו בשדרות 38 חולים חדשים, ובעיר יש 42 חולים פעילים. באופקים אובחנו 6 חולים חדשים, ובעיר ישנם 8 חולים פעילים. בנתיבות יש 10 חולים פעילים, 9 מתוכם אותרו החל מה- 1 ביוני. שיעור הבדיקות החיוביות השבועי בעיר עומד על 3%. מרכז המידע ממליץ להגביר את מספר הבדיקות בשלוש הערים, וכן להגביר את ההסברה ואת האכיפה של כללי הריחוק החברתי.

החל מה- 10 ביוני, אותרה עלייה משמעותית בשיעור הבדיקות החיוביות גם במגזר הערבי. נכון לאתמול, 63 חולים מוגדרים כפעילים, 54 מתוכם זוהו בשבוע האחרון. 26 מהחולים מגיעים ממוקד ההתפרצות בבאקה אל-גרביה. מוקדי תחלואה נוספים נמצאים באום אל-פאחם, כפר קרע, פורדיס, בענה, נצרת ושפרעם. מרכז המידע ממליץ להרחיב באופן משמעותי את הבדיקות במגזר ולעודד את מי שסובל מתסמינים להיבדק.

הנתונים על העלייה בתחלואת הקורונה בדרום ובמגזרים החרדי והערבי מצטרפים לעלייה שנרשמה במקרי ההידבקות בתל אביב-יפו. אתמול דווח, כי בתל אביב ישנם 397 חולים פעילים, 324 מתוכם אותרו מראשית החודש. אחוזי ההדבקה הגבוהים ממוקדים במרכז יפו ובשכונות בדרום תל אביב בהן מתגוררים עובדים זרים.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה נוספו 216 בני אדם לרשימת הנדבקים המאומתים בנגיף הקורונה. מספרם של החולים הפעילים עלה ל- 3,598. בבתי החולים מאושפזים 129 חולים, מתוכם 36 במצב קשה. מספרם של המונשמים עלה ל- 27, ומצבם של 45 חולים מוגדר בינוני. מאז תחילת ההתפרצות, אובחנו בישראל 19,338 חולי קורונה, מתוכם החלימו 15,438.

תגיות:נתיבותבני ברקהחברה הערביתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה