חדשות בריאות

מדאיג: בשל הקורונה – חשש לעלייה במספר האירועים המוחיים החוזרים

על פי הנתונים של פרופ' דוד טנה, מנהל המכון לשבץ מוחי וקוגניציה, כ- 40% ממקרי השבץ המוחי הקל או החולף 'התפספסו' בחודשים האחרונים, בשל החשש מהגעה לבית החולים על רקע מגפת הקורונה: "המטופלים הללו הם פצצת זמן מתקתקת"

  • כ"ג סיון התש"פ
אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

"ישנו חשש ממשי לעלייה במספר האירועים המוחיים החוזרים", קובע פרופ' דוד טנה, מנהל המכון לשבץ מוחי וקוגניציה בבית החולים רמב"ם בחיפה. דבריו נאמרים על רקע הימנעותם של אנשים רבים מלהגיע בחודשים האחרונים לבתי החולים, בשל החשש מהידבקות בנגיף הקורונה. תופעה זו הובילה להיעדר אבחון, טיפול וניטור מצבים בריאותיים מסכני חיים, ובהם שבץ מוחי.

"מהנתונים שיש בידינו, נראה כי מתוך המספר הממוצע של מקרי שבץ מוחי קל או חולף בישראל מדי שנה, כ- 40% מהם 'התפספסו' בתקופה האחרונה", מסביר פרופ' טנה, המשמש גם כיו"ר האיגוד הישראלי לנוירולוגיה. לדבריו, "אנשים לא הגיעו לטיפול במיון עם הופעת התסמינים הראשונים. השיקול של הידבקות בקורונה גבר על הרצון להתפנות לבית החולים ולטפל במצב בריאותי אחר, וכך אותם אנשים שלא שעו לאזהרות שגופם מאותת להם עלולים למצוא את עצמם בסכנה ממשית לחייהם".

אירוע חולף הוא סימן אזהרה לבאות. במקרים רבים, בתוך פרק זמן קצר יגיע בעקבותיו שבץ מוחי נוסף חמור. פרופ' טנה מתריע, כי "יש צורך לערוך בדיקות דחופות לאתר את הסיבות לאירוע החולף, לנטר את המצב ולהתאים את הטיפול המניעתי בכדי למנוע את השבץ הבא".

"המטופלים הללו הם פצצת זמן מתקתקת. אבחון נכון ומהיר יכול להציל אותם מנכות קשה, ואף ממוות מיותר", מסכם פרופ' טנה.

תגיות:שבץ מוחיבית החולים רמב"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה