חדשות בעולם

האם הקורונה מועברת דרך הבגדים שאתם לובשים? זה מה שגילו חוקרים מהונג קונג

היות ורוב הבדים מיוצרים בסין - שבה בעצם החלה התפרצות הנגיף, ביקשו צרכנים רבים ברחבי העולם לדעת האם הנגיף יכול לעבור גם דרך הבדים והבגדים, וזה בדיוק מה שסין ומדינות נוספות, חקרו בחודשים האחרונים

אא

התפרצות נגיף הקורונה בעולם הביאה תעשיינים רבים בתחום האופנה לשינוי מחשבתי בנוגע לייצור הבגדים שאנו לובשים, וכבר כיום מכריזים תעשיינים אלו על כך שהצליחו לייצר בדים שהם 'עמידים' בפני הידבקות בנגיף. 

איך נגיף הקורונה השפיע על יצרניות הבגדים בעולם? המותג הצרפתי לואי ויטון עטף כל בגד חדש שנרכש בניילון עמיד ושמר אותו כך בבידוד מוחלט במשך 24 שעות, ורק אז הוא נשלח ללקוחה. לדברי הדוברים של החברה, הקורונה אילצה את המערכת לסגל הרגלים חדשים לגמרי גם בנוגע לשינוע בגדים חדשים, כך שלא יווצר מצב שבו הלקוחה נדבקה בקורונה בגלל שרידי וירוס שנמצאו על משטחים והועברו אל הבגדים. 

היות ורוב הבדים מיוצרים בסין - שבה בעצם החלה התפרצות הנגיף, ביקשו צרכנים רבים ברחבי העולם לדעת האם הנגיף יכול לעבור גם דרך הבדים והבגדים, וזה בדיוק מה שסין ומדינות נוספות, חקרו בחודשים האחרונים. מסתבר שבהונג קונג יש מכון מיוחד שתפקידו לחקור את סוגי הבדים ויכולת העמידות שלהם בפני סכנות שונות כולל נגיפים - לרבות הקורונה. 

אדווין קיאה, מנהל המכון, הסביר כי היות ומדובר בנגיף חדש שלא מוכר כל כך בעולם הרפואה, במכון עדיין חוקרים אותו ומנסים להבין מה האופי ודרכי ההשפעה שלו, על בדים מסוגים שונים. "עדיין לא חקרנו מספיק כדי להבין איך הנגיף מתנהג כשהוא בא במגע עם טקסטיל מסוגים שונים", הוא מסביר ומוסיף שמה שהם כן הספיקו לחקור ולהבין הוא שיש בדים מסוימים שהם אנטי-בקטריאליים כמו צמר, קשמיר ומשי. "יש גם בדים שמעורבים בהם פשתן או במבוק, שגם עליהם החיידקים לא יכולים לשרוד".

"אני מניח שיותר ויותר יצרני בדים ברחבי העולם יתחילו להשתמש בבדים מהסוג האנטי-בקטריאלי, כמו אלו שצוינו, כדי למנוע אפשרות של הידבקות בנגיף הקורונה", הוא מסכם. 

תגיות:בגדיםייצורקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה