סיפורים אישיים

מקרה חסר תקדים ברפואה: המחלה נעלמה לאחר ש...

הרב מנחם שטיין בסיפור מצמרר: אדם הסובל ממספר מחלות הבריא באופן מיידי, לאחר ש-10 אנשים עלו לבקש בשמו מחילה על קברו של רב שפגע בכבודו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"שנים רבות שאנו מטפלים באדם הסובל בהרבה בעיות בגופו", מספר הדרשן הנפלא הרב מנחם שטיין, ודבריו צוטטו בעיתון "המבשר". "באחד הימים פלט החולה באזני אחד האברכים המסייעים בו, שמצבו הבריאותי התערער מאוד מיד לאחר שהיה לו דין תורה בענייני ממונות בבית הדין בפתח תקוה. אב בית הדין, הרב שלמה שמשון קרליץ זצ"ל, קבע כי הוא חייב לשלם, ובתגובה השיב החייב במילות גנאי ודברים בוטים".

האברך שמע זאת ומיהר להתייעץ עם הרב מנחם שטיין. "החלטנו יחד לערוך 'בקשת מחילה' כפי המבואר בשו"ע (או"ח סי' תרז), ואכן אספנו עוד 8 בחורים שיצטרפו למניין ויחדיו נסענו לבית הקברות של ישיבת פוניבז', בבני ברק, מקום קבורתו של רבי שלמה קרליץ זצ"ל.

"כשהגענו לשם, השתטחנו על ציונו, אמרנו את נוסח בקשת המחילה בבכי ובתחנונים, הרבינו בתפילה ושפכנו את צקון לבנו. המעמד היה מרגש מאוד, עד שאותם בחורים שהצטרפו אלינו העידו על עצמם שמעמד זה נסך בהם חיזוק גדול יותר מכמה שיחות מוסר.

"וראה זה פלא", קורא הרב שטיין בהתרגשות, "מיד חל שיפור אצל החולה, כשמצבו הגופני משתפר משבוע לשבוע, עד שהרופאים המטפלים בו עמדו המומים לנוכח תהליך הריפוי המופלא, כשהם מגיבים ואומרים שזהו מקרה חסר תקדים ברפואה. לא עברו ימים רבים, ואותו אדם, אשר עד לפני חדשים ספורים היה רתוק למיטתו, החל לחזור לכוחותיו.

"סיפור זה", מסיים הרב שטיין, "מספר אני ברבים, למען יהא זה לימוד גדול בזהירות בשמירת הלשון ובכבוד תלמידי חכמים".

מצות כיבוד תלמידי חכמים נלמדת מהפסוק בדברים (ו, יג): "את ה' אלוקיך תירא", דרש רבי עקיבא: "לרבות תלמידי חכמים". החובה לכבד תלמיד חכם היא בגלל בקיאותו ועיסוקו בתורה, ולכן, חיוב הכיבוד הוא בעצם חיוב כיבוד התורה. הגדרה זו באה לידי ביטוי לאחר מיתת תלמיד חכם, שחייבים גם אז בכבודו.

אמרו חז''ל: ''לא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה תלמידי חכמים". במסכת קידושין מציינים חכמינו שפגיעה בתלמידי חכמים היא בזיון כבוד התורה ואין כבודם מחול (קידושין לב.), ויש בזה סכנה גדולה (אבות פ''ב מ''י), והקדוש ברוך הוא תובע את עלבונם (ברכות יט.). במסכת סנהדרין (צ"ט, ע"ב) קובעים חז"ל שמי שפוגע בכבוד תלמיד חכם נקרא אפיקורוס.

הרב עמנואל מזרחי - כבוד תלמידי חכמים:

להלכות כבוד רבו וכבוד תלמיד חכם, לחצו כאן.

באדיבות אתר "דרשו".

תגיות:מחלהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה