חדשות בארץ

שר המשפטים ניסנקורן: "אשמור כמגדלור על הדמוקרטיה הישראלית"

בריאיון לחדשות 12, הגן שר המשפטים אבי ניסנקורן על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והצהיר כי לא אהב את הביקורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו על מערכת אכיפת החוק: "אני לא חושב שהמערכת פגומה ומושחתת, זה לא המצב"

ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע עלייתה מחדש של פרשת הרפז לכותרות, שר המשפטים אבי ניסנקורן הגן בתוקף על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בריאיון לדנה ויס, ששודר אמש (מוצאי שבת) בחדשות 12, דחה ניסנקורן את הטענות מימין בנוגע למעורבותו של מנדלבליט בפרשה: "טוב שיש ממשלת אחדות. טוב שיש איזונים ואנשים כמוני שאומרים שיש פה איש ישר דרך. הוא עושה את עבודתו בצורה נכונה, ישרה, לטובת הציבור, הדמוקרטיה וזכויות האזרח".

ניסנקורן דחה את הקריאות לבטל את צו איסור הפרסום על הקלטות שיחותיו של מנדלבליט, שכיהן בתקופת הפרשה כפרקליט הצבאי הראשי, עם הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי: "מדובר פה בהאזנת סתר. אז מה, אנחנו הפסקנו להבין מה זה האזנת סתר במדינת ישראל? אני חושב שעושים לו עוול. מכל כיוון כבר דיברו על הפרשה הזאת. בסוף יש פה פרשה שנבדקה עד תום. יש פה עשרות אלפי שעות הקלטות שבדקו אותן, הכל היה בפני בית המשפט העליון. אז מה, פותחים את זה מחדש?".

במהלך הריאיון נזהר שר המשפטים שלא למתוח יתר על המידה את החבל מול הליכוד, השותף של כחול לבן לממשלת האחדות, אבל הבהיר כי בכוונתו לעמוד בתוקף על עמדותיו: "שלטון החוק ושמירה על הדמוקרטיה הם ערך מרכזי עבור כחול לבן. אני פה בשביל להיות מגדלור, ששומר על הדמוקרטיה הישראלית".

בנוגע לקודמו בתפקיד, אמיר אוחנה, אמר ניסנקורן: "הערכים שלי ושלו שונים. אני לא אומר שהוא לא דמוקרט, אבל הם שונים. אני חושב שהמערכת פה צריכה לקבל היום הגנה, לקבל שקט כדי לעבוד. אני לא אומר שאי אפשר לתקן, וצריך לתקן – אבל באבולוציה, לא ברבולוציה שיכולה לייצר זעזוע רע למערכת".

"אני לא חושב שהמערכת פגומה ומושחתת, זה לא המצב", הדגיש ניסנקורן. "זו איזו שהיא מציאות מדומה שיצרו פה". הוא טען, כי המערכת המשפטית עברה זעזוע שפגע בדימויה הציבורי – "במידה רבה שלא בצדק", לדבריו. "אנחנו צריכים לקחת את האמת ולשקף אותה לציבור, ואז הדימוי גם יעלה. חלק מהתפקיד שלי הוא לשקף לציבור את האמת".

ביחס למתקפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, על מערכת אכיפת החוק, וטענתו כי תפרה לו תיקים, אמר שר המשפטים: "ראש הממשלה אומר את האמת שלו. אני לא בא עכשיו בתור מבקר שלו, אבל אני לא אהבתי את הדברים. התפקיד שלנו כאנשי ציבור זה גם לתקן, ברור, אבל לדאוג שמערכות השלטון, החוק והמשפט יקבלו גיבוי, ולכבד אותן".

"מצד אחד, אנחנו בממשלת אחדות, אנחנו כבר לא באופוזיציה. אנחנו לא רוצים לריב כל היום, אלא רוצים לעבוד בשיתוף. מצד שני, יש לנו את העקרונות והערכים שלנו – אחד מהם זה לשמור על בית המשפט, על מערכת המשפט. אני באגרוף ברזל לא אתן לפגוע במערכת המשפט".

ניסנקורן הוסיף וטען, כי בניגוד לדימוי הציבורי שנוצר, ההתערבות של בג"ץ בחקיקה של הכנסת מינורית למדי: "אני רוצה בית משפט שיתערב במקרה של פגיעה בזכויות האזרח", הצהיר. הוא דחה את הביקורת החריפה שנשמעה בליכוד – בין היתר מפיו של יו"ר הכנסת יריב לוין – נגד בית המשפט, שבשבוע שעבר פסל את חוק ההסדרה: "לוין מדבר את האמת שלו, שהיא לא האמת שלי ולא הערכים שלי. במבחן המעשה, החלטת בג"ץ תכובד. לא יהיה חוק עוקף בג"ץ". שר המשפטים הוסיף, כי בתקופת כהונתו "לא תהיה פסקת התגברות".

תגיות:הליכודאבי ניסנקורןבג"ץמערכת המשפטכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה