חדשות בעולם

איראן: חבר פרלמנט הציע לקרוא רחוב על שם ג’ורג’ פלויד

בעקבות גל המחאות בארצות הברית, הציע חבר פרלמנט באיראן לקרוא רחוב בבירה טהראן על שמו של ג'ורג' פלויד, כדי "למחות נגד הקפיטליזם והגזענות במערב". נשיא איראן, חסן רוחאני: "הסנקציות אינן יכולות לעצור את ההתקדמות שלנו"

(קרדיט אילוסטרציה: שאטרסטוק)(קרדיט אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

גל המחאה, שפרץ בארצות הברית בעקבות הריגתו של האזרח האפרו-אמריקני ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן, טרם שכך, ובאיראן מנצלים זאת לתעמולה אנטי-אמריקנית.

חבר פרלמנט איראני הציע היום (חמישי) לקרוא רחוב בבירה טהראן על שמו של פלויד, וזאת לדבריו כדי "למחות נגד הקפיטליזם והגזענות במערב". על פי הדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א, ההצעה הועלתה על ידי נציג מחוז כרמאן שבדרום המדינה, מוחמד מהדי זאהדי. חבר הפרלמנט הוסיף וכתב בחשבון הטוויטר שלו, כי לאור ההתפתחויות האחרונות בארצות הברית, באיראן שוררת תקווה כי הקהילה הבינלאומית "תיאבק בעריצות הפנימית ובקולוניאליזם הזר".

בישיבת המג'לס בתחילת השבוע, נענו חברי הפרלמנט לקריאתו של אחד מעמיתיהם לעמוד על רגליהם ולפתוח בקריאות "מוות לאמריקה". חבר הפרלמנט נימק את הצעתו בצורך "להראות את הכבוד שאנו רוחשים לתנועת המדוכאים בארצות הברית".

מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר בשבוע שעבר בנאום בטהראן, כי המחאות ההמוניות ברחבי ארצות הברית "חושפות מציאות שתמיד הוסתרה". לדבריו, האירוע במיניאפוליס, במהלכו דרך שוטר על צווארו של פלויד במשך קרוב לתשע דקות וגרם למותו מחנק, אינו דבר חדש: "זה האופי של הממשלים האמריקניים. זה מה שארצות הברית עשתה לעולם כולו. הם עשו אותו דבר לאפגניסטן, לעיראק, לסוריה ולמדינות אחרות".

בתוך כך, נשיא איראן חסן רוחאני התייחס היום לסנקציות הכלכליות הנוקשות שהטילה ארצות הברית על ארצו. רוחאני, שהשתתף – באמצעות שיחת ועידה בווידיאו – בטקס חנוכתם של מספר פרויקטים תעשתיים במחוזות איספהאן וח'וראסאן, אמר כי הם מבטאים "תגובה הולמת לאלו שניסו להוריד אותנו על הברכיים ב- 2018 וב- 2020". הוא הודה כי הסנקציות גרמו לאיראן קשיים, אולם הדגיש כי לא פגעו בכוח הרצון שלה: "הן אינן יכולות לעצור את ההתקדמות שלנו"

תגיות:איראןארצות הבריתג'ורג' פלויד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה