חדשות בארץ

גנץ לגרמניה: הסיפוח הוא הזדמנות היסטורית, בהתאם לדיאלוג בינלאומי רחב

במהלך הפגישה אמר גנץ למאס כי תוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הכוללת סיפוח חלקים מהגדה המערבית, מהווה "הזדמנות היסטורית"

גנץ ומאס, היום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גנץ ומאס, היום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, נפגש היום (רביעי) עם שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, במסגרת ביקור הבזק שלו בישראל. לפי לשכת גנץ, השניים דנו ביחסים הקרובים של ישראל וגרמניה "המבוססים על ערכים ואינטרסים משותפים", והם עסקו "בהתפתחויות האזוריות ובצעדים המדיניים העומדים על הפרק".

במהלך הפגישה אמר גנץ למאס כי תוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הכוללת סיפוח חלקים מהגדה המערבית, מהווה "הזדמנות היסטורית", כל זאת, "מתוך ראייה אחראית ודיאלוג מירבי עם הגורמים השונים באזור וכחלק מדיאלוג בינלאומי רחב". לדבריו, "אנו מוקירים את היחסים המיוחדים עם גרמניה ונעשה כל שניתן כדי לחזק את שיתוף הפעולה והדיאלוג עמה כמובילה חשובה באיחוד האירופי וכידידת אמת של ישראל. לגרמניה יש תפקיד משמעותי בקידום השלום והביטחון במזרח התיכון".

בנוסף, השניים דנו במאבק בטרור במזרח התיכון ובאיראן. שר הביטחון הודה לשר החוץ הגרמני על "המעורבות האישית שלו בהוצאת פעילות ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק בגרמניה ועל המחויבות הממושכת שהפגין למאבק בגילויי אנטישמיות ואנטי ציונות בדגש על מוסדות בינלאומיים". עוד נאמר בהודעה כי גנץ דן עם מאס ב"נתונים המדאיגים" לגבי איראן שעולים מדו"ח סבא"א האחרון המצביע על תוקפנותה, והפנה את תשומת לבו של שר החוץ הגרמני לצורך לפעול באופן אקטיבי במועצת הביטחון ובאיחוד האירופי. בכלל זאת, אמר גנץ, כי "יש להוביל מדיניות תקיפה שתוודא את קיום הפיקוח ההכרחי שימנע מאיראן להשיג נשק גרעיני שיהווה סכנה לעולם כולו".

תגיות:בני גנץהייקו מאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה