חדשות בעולם

אפקט ג'ורג' פלויד: וושינגטון אוסרת על המשטרה להשתמש באחיזת חנק

לדברי רוברט וויט, חבר המועצה המחוזית בבירה האמריקנית, "אין כל שאלה לגבי הצורך בשינוי משמעותי בפעילות המשטרה שלנו" וכי "השאלה היחידה שישנה היא אם אנחנו והנהגת המשטרה מוכנים לעשות את הדרוש לכך". ראש העיר, מיוריאל באווזר, הביעה את תמיכתה בחקיקה החדשה, אך קראה לקיים דיון ציבורי על חבילת החוקים החדשה

שוטרים בפלורידה מדגימים אחיזת חנק, כאות הזדהות עם המפגינים (צילום: שאטרסטוק) שוטרים בפלורידה מדגימים אחיזת חנק, כאות הזדהות עם המפגינים (צילום: שאטרסטוק)
אא

המועצה המחוזית של וושינגטון הבירה החליטה הלילה (רביעי) על שורת רפורמות במשטרה, לפיהן  ייאסר על שוטרים להשתמש באחיזת חנק כלפי עצורים, לצד חובת פרסום שמות השוטרים שמעורבים באלימות וכן מצלמות הגוף שעליהם. זאת, על רקע ההפגנות ברחבי ארצות הברית בעקבות רציחתו של ג'ורג' פלויד, צעיר שחור, שנחנק למוות בידי שוטר לבן שדרך על צווארו במשך קרוב ל-9 דקות. בכך מצטרפת וושינגטון למדינות אחרות שהכריזו על רפורמות בארגוני המשטרה העירוניים, בהן לוס אנג'לס שהורתה לכלל שוטריה להפסיק באופן זמני את השימוש באחיזת חנק.

במסגרת הרפורמה שאישרה וושינגטון נאסר על המשטרה העירונית להעסיק שוטרים שפוטרו ממחלקות אחרות בשל התנהלות בלתי הולמת. בנוסף, הוטלו הגבלות על רכישת נשק צבאי לשימוש השוטרים ועל הפעלת כוח לא קטלני בעת מעצרים.

לדברי רוברט וויט, חבר המועצה המחוזית בבירה האמריקנית, "אין כל שאלה לגבי הצורך בשינוי משמעותי בפעילות המשטרה שלנו" וכי "השאלה היחידה שישנה היא אם אנחנו והנהגת המשטרה מוכנים לעשות את הדרוש לכך". ראש העיר, מיוריאל באווזר, הביעה את תמיכתה בחקיקה החדשה, אך קראה לקיים דיון ציבורי על כך.

בראשית השבוע אמר מפקד משטרת הבירה, פיטר ניוסהם, כי חבר המועצה שמקדם את חבילת החוקים, צ'רלס אלן, מעדכן אותו בנושא. ניוסהם ציין כי בשני העשורים האחרונים ביצעה המשטרה שינויים רבים בתורת ההפעלה. ב-2001, לאחר שורת תקריות אלימות מצד שוטרים בעיר, קבעה מחלקת המשפטים של ארה"ב כי המשטרה בוושינגטון נוקטת בדפוס פעולה של הפעלת כוח מיותר כלפי עצורים ומינה לה מפקח צמוד. המפקח סיים את עבודתו רק ב-2012.

בשבוע שעבר, מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, קרא לבצע רפורמה גורפת בנהלי המשטרה, ציין באופן ספציפי את אחיזת החנק. בהודעתו הוא הבהיר כי טכניקה זו לא תילמד יותר. "אנחנו מכשירים את השוטרים שלנו לעשות שימוש בטכניקות שמסכנות חיים. אין לזה מקום במאה ה-21", מסר. ברוב תחנות המשטרה בקליפורניה, אחיזת חנק נחשבת כהפעלת כוח קטלני, ועל כן לשוטרים מוסבר כי עליהם לעשות בה שימוש רק כברירה אחרונה, ורק כאשר השוטר חש שחייו בסכנה.

תגיות:ג’ורג’ פלוידוושינגטון הבירהמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה