חדשות כלכלה

רשות התחרות אישרה את המיזוג בין סלקום וגולן טלקום

העסקה, במסגרתה תרכוש סלקום את גולן טלקום, כפופה לאישור סופי של משרד התקשורת. ברשות התחרות לא צופים עליית מחירים בעקבות המיזוג: "מבנה השוק ורפורמות תחרותיות מוצלחות שקידם משרד התקשורת יצרו לצרכן הישראלי שוק תחרותי"

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הממונה על רשות התחרות במשרד הכלכלה, מיכל הלפרין, הודיעה היום (רביעי) כי החליטה לאשר את המיזוג בשוק הסלולר בין סלקום וגולן טלקום. העסקה על סך של כ- 600 מיליון שקלים, במסגרתה תרכוש סלקום את גולן טלקום, כפופה לאישור סופי של משרד התקשורת, שצפוי להינתן.

בשנת 2016 הביעה רשות התחרות התנגדות לעסקה דומה. ברשות הסבירו כי השינוי בעמדה נובע מהפיכתו של שוק הסלולר לאחד השווקים התחרותיים ביותר בישראל: "ערב המיזוג פועלים בשוק שישה שחקנים על גבי שלוש רשתות סלולר וחמישה שחקנים וירטואליים, המציעים חבילות שיחה וגלישה ללקוחות מסוגים שונים. בחינת המיזוג העלתה כי שוק הסלולר הוא שוק שבו הוטמעה התחרות והוא מאופיין בחסמי מעבר והתרחבות נמוכים, וכמות המעברים בין החברות השונות גבוהה ועומדת על כשני מיליון מעברים בשנה".

עוד ציינו ברשות, כי מאז שנת 2017 נמצאת גולן בהסכם שיתוף רשתות עם סלקום, כך שהמיזוג אינו מצמצם את מספר הרשתות הפועלות בישראל. הבדיקה שנעשתה ברשות התייחסה גם לחשש מפני עליית מחירים בעקבות המיזוג, והגיעה למסקנה כי שוק הסלולר הישראלי יישאר תחרותי גם לאחר ביצוע העסקה: "לצד השינויים המבניים שהגדילו את מספר המפעילים בישראל, חלו גם שינויים רגולטוריים ורפורמות צרכניות, בין היתר, ביטול תקופת ההתחייבות, ניידות המספרים ופישוט המסלולים שהגבירו את כוחו של הצרכן מול חברות הסלולר. בשוק נשארות חמש מפעילות שהן בעלות רשת, ועוד מספר מפעילים וירטואליים שמתחרים גם כן על לב הצרכן".

לדברי הלפרין, "העובדה שבשנת 2020 ניתן לאשר מיזוג בין שתי חברות סלולר, מיזוג אותו חסמה רשות התחרות בשנת 2016 היא תוצאה של השינויים לטובה שחלו בשוק והטמעת דפוסי התנהגות תחרותית בו. מבנה השוק ורפורמות תחרותיות מוצלחות שקידם משרד התקשורת יצרו לצרכן הישראלי שוק תחרותי המציע לו מגוון הצעות במחירים שווים לכל נפש".

תגיות:גולן טלקוםסלקוםשוק הסלולר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה