חדשות בריאות

הקורונה בישראל: תוגבר האכיפה נגד מפרי הנחיות משרד הבריאות

בתום דיון שכונס על ידי ראש המל"ל, מאיר בן שבת, הוחלט להגביר באופן מיידי את האכיפה נגד מפרי הנחיות משרד הבריאות הנוגעות להתמודדות עם נגיף הקורונה. פקחי הרשויות המקומיות יסייעו באכיפה, ומרכז השלטון המקומי ייערך להכשרתם לשם כך עד יום שני

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל), מאיר בן שבת, כינס אמש (רביעי) דיון בנושא הידוק האכיפה נגד מפרי הנחיות משרד הבריאות, וזאת ברקע העלייה בתחלואת הקורונה. בדיון, שכונס בהתאם להנחייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, השתתפו שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"לי משרדיהם; יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס; נציגים מטעם היועמ"ש והמשטרה, וגורמים נוספים.

בתום הדיון, נמסר ממשרד ראש הממשלה כי הוחלט על "הגברה מיידית" של האכיפה באמצעות הכוחות הקיימים – משטרה, פקחי רשויות מקומיות ופקחי רשות האוכלוסין וההגירה שהוסבו לכך באופן זמני, כל גורם בהתאם לסמכויותיו. הגברת האכיפה תבוא לידי ביטוי בתחומים הבאים: עטיית מסיכות, התקהלויות בניגוד להנחיות, קיום כללי "התו הסגול" בבתי עסק ובמרכזי קניות, ואכיפת בידודם של חולים ואנשים שהיו עימם במגע.

עוד הוחלט, כי בנוסף לכוחות הקיימים, יסייעו גם פקחי הרשויות המקומיות באכיפה, בדגש על עטיית מסכות: "לשם כך, מרכז השלטון המקומי ישלים תוכנית הכשרה מיידית וייערך להכשרת הפקחים בהתאם לה עד יום שני. משרד המשפטים ישלים הליכי חקיקה, שיסמיכו את הפקחים בנושא זה. הגורם המנחה – המשרד לביטחון הפנים".

מוקדם יותר אתמול, הביע שר הבריאות דאגה מהגידול שנרשם בימים האחרונים במניין חולי הקורונה. "העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע דרמטי", אמר במהלך ביקור בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "אנחנו מתקדמים בקצב טיסה ליותר מ- 200 חולים ביממה. זהו שינוי כיוון". אדלשטיין מתח ביקורת חריפה על ההתרופפות הציבורית בשמירה על הנחיות הריחוק החברתי וכללי ההיגיינה של משרד הבריאות, ואמר כי "הזלזול בהנחיות", כלשונו, הוא שהביא לעלייה בנתוני התחלואה: "אין כאן קסם. אם מתייחסים להנחיות כאל המלצה – הקורונה לא תעזוב אותנו. כל כך פשוט".

השר קרא לאכיפה קפדנית של ההנחיות, והבהיר כי זו "הדרך האפקטיבית ביותר" לטפל בנגיף מבלי להזיק לכלכלה: "אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לאכיפת הקורונה. מי שהולך בלי מסכה, כמוהו כמי שנוסע במהירות של 160 קמ"ש. בכל שנת 2019 נהרגו 349 איש מתאונות דרכים. בשלושת החודשים האחרונים נהרגו 298 אנשים מהקורונה, ולמעלה מ- 18 אלף חלו. שכל אחד יעשה את המכפלותרק כאשר זו תהיה ההתייחסות, נוכל להחליש דרמטית את הקורונה".

משרד הבריאות מסר אמש, כי ביממה שחלפה אובחנו 148 חולי קורונה חדשים. 111 בין 2,722 החולים נמצאים באשפוז בבתי חולים. מצבם של 31 חולים מוגדר קשה, מתוכם 24 מחוברים למכונות הנשמה. מניין הקורבנות שגבה הנגיף עומד על 299.

על פי נתוני משרד החינוך, נכון לשעות הערב אתמול מספר המוסדות החינוכיים שנסגרו בעקבות גילוי מקרי הידבקות עומד על 137. מספר הנדבקים במערכת החינוך עלה ל- 418, ו- 21,877 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד.

תגיות:אכיפהנגיף הקורונההמשרד לביטחון הפנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה