חדשות בארץ

ריבלין על הרג הפלסטיני: חברה שלא מסייעת לחסרי ישע היא איננה חברה

נשיא המדינה התייחס למותו של איאד אל-חלאק, שנורה למוות על ידי שוטרים בירושלים, ואמר: "אנו ממתינים לתוצאות חקירת מח"ש של האירוע החמור והמטלטל הזה. אני מצפה שחקירה זו תמוצה ביעילות ובהקדם. עלינו להבין בדיוק את אשר אירע ולהפיק את הלקחים"

איאד אל-חלאקאיאד אל-חלאק
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין קרא היום (שלישי) "להפגיש את גורמי האכיפה עם האוכלוסיות השונות שמרכיבות את החברה הישראלית, ליצור היכרות, ולהכשיר אותם להתמודדויות המורכבות". זאת, בעקבות מותו של איאד אל-חלאק, צעיר פלסטיני בעל צרכים מיוחדים, שנורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה בירושלים. ריבלין הוסיף כי "אנו ממתינים לתוצאות חקירת מח"ש של האירוע החמור והמטלטל הזה. אני מצפה שחקירה זו תמוצה ביעילות ובהקדם. עלינו להבין בדיוק את אשר אירע ולהפיק את הלקחים", אולם יש "לעשות הכול כדי שאירוע נורא כזה לא יחזור על עצמו".

ניסנקורן, ריבלין ושמולי בדיון בבית הנשיא, היום (צילום: מארק ניימן, לע''מ)ניסנקורן, ריבלין ושמולי בדיון בבית הנשיא, היום (צילום: מארק ניימן, לע''מ)

ריבלין אמר את הדברים במהלך הדיון הראשון בוועדה בין-משרדית בראשות מנכ"ל משרד הרווחה, אביגדור קפלן, שנועדה לצמצם את החיכוך המשטרתי מול האוכלוסייה המוגבלת, שנערכה בבית הנשיא. ריבלין אמר כי המצב הנוכחי אינו "גזירת גורל", וכי "אם נשכיל להכיר, להבין, ולבצע את ההתאמות הנדרשות נוכל להבטיח ביטחון, ויחס מכבד ושוויוני לכולם". לדבריו, על הממשלה להקצות תקציבים מיוחדים לשם כך, משום ש"חברה שאינה נמצאת שם עבור חסרי הישע שבה אינה ראויה להקרא חברה. אנא מכם שרי הממשלה, חכמי האוצר, הבינו כי חסרי הישע צריכים לקבל בקביעת סדר העדיפויות מקום מרכזי בהתייחס לתקציב המדינה".

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי הוסיף: "אני מברך את הנשיא על הובלת היוזמה החשובה הזו שנועדה לאפשר את יצירתו של עולם מוגן וגם מאפשר יותר לאוכלוסייה היקרה הזו ומשרד העבודה והרווחה בראשותי יהיה שותף פעיל במימוש החזון הזה".

בשבוע שעבר הגיע רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, לניחום אבלים במזרח העיר ירושלים, בבית הוריו של אל-חלאק. כאשר נכנס לאוהל האבלים אמר הרב כי הוא מגיע במסר של שלום ופיוס, הביע את כאבו על אבדן החיים של הצעיר, וציין כי הוא מתפלל שלא נצטרך נשק באזור ושלא תהיה שפיכות דמים. "אני מבקש לגבות את מג"ב ירושלים על עבודת הקדושה למען ביטחונם של תושבי ירושלים, ויחד עם זאת להביע צער ותנחומים על מותו של איאד. סולידריות במקרה היא כזה מתבקשת מכל אחד מאתנו, יחד עם גינוי ברור למעשה טרור", אמר בתום הביקור.

תגיות:ראובן ריבליןאיאד אל-חלאקמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה