חדשות בריאות

חשיפה בסין: זו הדרך שבה הנגיף מועבר מאחד לשני, וזה ממש לא מה שחשבתם

מחקר סיני חדש טוען: "למרות שנטען שאחת הדרכים הקלות שבהן ניתן להעביר את הנגיף מאחד לשני היא התעטשות ושיעול - דווקא הנשימה והדיבור הם אלו שמסכנים אותנו הרבה יותר"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מסתבר שהמידע שהספקנו לצבור על הקורונה מאז התפרצותה, משתנה כל הזמן: במחקר שערך המרכז הסיני לבקרת מחלות ומניעתן, נמצא כי דווקא הדרך שחשבנו עליה שהיא זו שיכולה להדביק אותנו בקורונה כשמדובר במשטחים - היא למעשה הכי בטוחה.

עוד גילו החוקרים, כי למרות שנטען שאחת הדרכים הקלות שבהן ניתן להעביר את הנגיף מאחד לשני היא התעטשות ושיעול - דווקא הנשימה והדיבור הם אלו שמסכנים אותנו הרבה יותר. 

על פי הדיווחים הראשוניים, ממצאי המחקר אמורים להתפרסם בקרוב בכתבי עת רלוונטיים לרפואה ומניעת מחלות, ולדברי החוקרים - ממצאים אלו חיזקו את הצורך בחבישת מסיכות פנים ושמירה על הנחיות משרד הבריאות, על אף הנטייה ה'ישראלית משהו', להקל בהן. 

 

הנגיף מצטבר יותר ברצפות מאשר בטלפון הנייד שלכם

עד עכשיו נהוג היה לחשוב כי רסיסים שעוברים בין חולי קורונה מאומתים לבין אנשים שאינם חולים במחלה, דרך העיטוש והשיעול, הם אלו שגורמים להדבקה, אולם על פי המחקר הסיני החדש - אותם רסיסים עוברים לא רק בשיעול ובעיטוש כי אם גם ויותר דרך הנשימה והדיבור, ומכאן לטענתם גם נובעת הסיבה להתפשטות המהירה של הנגיף בעולם. 

המחקר התבסס על דגימות שנאספו מכ-300 חולי קורונה מאומתים, וכן מדגימות שנלקחו ממשטחים ובחדרי בתי חולים - ובמהלכו גילו החוקרים כי הימצאות הנגיף בנשימתם של החולים הייתה גבוהה פי שלושה מהימצאות הנגיף במשטחים שונים בבתי החולים בהם הם אושפזו.

"פליטת הנגיף דרך הנשיפה עשויה בהחלט להיות מנגנון ההדבקה המשמעותי ביותר", אומרים החוקרים הסיניים. "לעומת זאת, ניתן לראות על פי המחקר כי הטלפונים הניידים והידיות שמשמשים לעתים קרובות את חולי הקורונה - הראו הסתברות נמוכה מאוד להימצאות הנגיף". 

מעניין לציין כי בין היתר מצאו החוקרים שחדרי שירותים ורצפות הם המשטחים היותר מזוהמים ויותר נוטים למשוך עליהם הצטברות של הנגיף מאשר חפץ שרובנו משתמשים בו בצורה יומיומית - הטלפון הנייד. 

אלו הממצאים לפי רמות זיהום:

חדרי שירותים -  16.7 אחוזים. 

רצפות בתי חולים - 12.5 אחוזים. 

פחים, דלתות ומעקות שהחולים באו עמם במגע - 4 אחוזים. 

ציוד רפואי בבית החולים - 2.6 אחוזים. 

תגיות:גילויסיןמחקרקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה