חדשות בארץ

גנץ ביקש מבג"ץ לדחות את מועד קיום פסק הדין בעניין גיוס בני הישיבות

גנץ אמר לבית המשפט כי תכלית הבקשה לדחות את מועד פסק הדין בגיוס בני ישיבות היא לתת לממשלה החדשה "פרק זמן נוסף" להידרש לסוגיה ולפעול מול הכנסת לשם השלמת הליך החקיקה "בסוגיה הרגישה שבנדון". בכחול לבן טענו מאוחר יותר כי אין יכולת להעביר חקיקה "כל כך משמעותית בכמה ימים". לדבריהם, בקרוב צפויה המפלגה להציג תוכנית מפורטת

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ביקש היום (שלישי) מבג"ץ לדחות את מועד קיום פסק הדין בעניין חוק הגיוס עד לאמצע חודש ספטמבר, מאחר ש"הממשלה החדשה לא הספיקה לדון בסוגיה". זאת, בניגוד להסכם הקואליציוני שנחתם בין כחול לבן לליכוד, לפיו "עם כינון הממשלה יחוקק חוק הגיוס". בהסכם הקואליציוני קיבלו שתי המפלגות את דרישת המפלגות החרדיות שיעדי הגיוס ייקבעו על ידי הממשלה, ולא בחוק.

הבקשה שהוגשה הבוקר לבג"ץ הועברה על דעת ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. במכתב הוסבר כי "הממשלה חדשה הושבעה רק לפני מעט למעלה משלושה שבועות" וכי "הממשלה החלה את כהונתה על רקע התמודדות המדינה עם התפשטות נגיף הקורונה, על כל ההשלכות המשתמעות מכך על פעילותה".

גנץ ולפיד, בפברואר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ ולפיד, בפברואר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

עוד נאמר כי תכלית הבקשה מבית המשפט היא לתת לממשלה החדשה "פרק זמן נוסף" להידרש לסוגיה ולפעול מול הכנסת לשם השלמת הליך החקיקה "בסוגיה הרגישה שבנדון". בכחול לבן טענו מאוחר יותר כי אין יכולת להעביר חקיקה "כל כך משמעותית בכמה ימים". לדבריהם, בקרוב צפויה המפלגה להציג תוכנית מפורטת.

לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לשותפות החרדיות, שתי המפלגות המובילות את הקואליציה יחוקקו זמנית את חוק הגיוס שהוצע בידי משרד הביטחון וצה"ל, לאחר הכנסת "התיקונים הנדרשים נוכח ההכרה בחשיבות לימוד התורה". לאחר מכן, נכתב בהסכם, תגבש הממשלה חוק חדש ומקיף בהסכמת סיעות הקואליציה, כאשר היא "תפעל ברוח המדיניות שבמדינת ישראל לא יגבילו את מכסת לומדי התורה". במקביל, הליכוד התחייב בפני ש"ס לעמוד לצדה כדי לתקן את הפגיעה בתלמידי הישיבות כתוצאה מיישומו של החוק לאחר שיעבור.

יו"ר יש עתיד-תל"ם ושותפו לשעבר של גנץ, ח"כ יאיר לפיד, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מעציב מאוד לראות רמטכ"ל לשעבר מבקש מהמדינה זמן כדי לנסות להסביר למה הוא נכנע לדרישות החרדים בעניין הגיוס לצה"ל". עוד כתב לפיד: "השוויון בנטל ייקבר קבורת חמור. רק הפראיירים ימשיכו לשרת וכל זה בחסות שר הביטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי".

מהתנועה לאיכות השלטון, שהגישה את העתירה נגד חוק שירות הביטחון המסדיר את מעמדם של בני הישיבות, נמסר: "כבר 20 שנה מבטיחות ממשלות ישראל לטפל בנושא השוויון בנטל, אבל כל מה שאנחנו רואים זה תירוצים. גם כעת, כשיש ממשלה וכנסת מכהנת, ממשיכים הפוליטיקאים לנסות ולדחות את הקץ". בכוונת התנועה להודיע לבג"ץ כי היא מתנגדת בתוקף לבקשת הדחייה הנוספת "שתאפשר את המשכו של הסדר מפלה, בלתי שוויוני ובלתי חוקתי". לפי התנועה, "במדינת ישראל קיים חוק גיוס חובה שעובד מצוין כבר 70 שנה ואין כל סיבה שלא להחיל אותו באופן מיידי על כלל תלמידי הישיבות, במקום להמשיך ולגרור רגליים עד שיגיע הסדר מפלה ובלתי חוקתי נוסף".

תגיות:גיוס בני ישיבותבני גנץבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה