חדשות בארץ

בפעם השנייה בתוך פחות מחודש: מטוס מאבו דאבי ינחת בנתב"ג

מטוס של חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות הערביות צפוי לנחות הערב בנתב"ג בטיסה ישירה מאבו דאבי, ועליו סיוע הומניטרי לרשות הפלסטינית ולעזה. בחודש שעבר הגיעה לישראל טיסה דומה עם ציוד רפואי והומניטרי, אך הרשות הפלסטינית סירבה לקבלו

המטוס מאיחוד האמירויות, (קרדיט צילום: דוברות רש"ת)המטוס מאיחוד האמירויות, (קרדיט צילום: דוברות רש"ת)
אא

מטוס של חברת "איתיחאד איירווייז" (Etihad Airways), חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות הערביות, צפוי לנחות הערב (שלישי) בנתב"ג בטיסה ישירה מאבו דאבי, ועליו סיוע הומניטרי לרשות הפלסטינית ולעזה.

מדובר במטוס אמירותי שני שנוחת בנתב"ג בתוך שלושה שבועות, אלא שבניגוד לטיסה הקודמת ככל הנראה סמלה של חברת התעופה לא יוסתר. בחודש שעבר סירבה הרשות הפלסטינית לקבל את המשלוח ההומניטרי, בטענה כי אינה מוכנה ליטול חלק בתהליך הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות. על פי המסתמן, הרשות צפויה לסרב גם הפעם לסיוע. בכיר פלסטיני מסר לרשת "אל-ג'זירה", כי לרמאללה אין קשר להגעת המטוס לנתב"ג, וכי זו לא תואמה עמה.

המטוס האמירותי שנחת בחודש שעבר בנתב"ג, מדגם איירבוס A330, הביא עמו 16 טונות של ציוד רפואי והומניטרי עבור הרשות הפלסטינית ורצועת עזה – כולל מכונות הנשמה. הציוד, שנועד לסייע בהתמודדות עם מגפת הקורונה, נשלח על ידי ממשלת האמירויות, במסגרת ארגון "תוכנית המזון העולמית" (WFP) של האו"ם. משרד החוץ תיאם את הגעתו של המטוס, שנחת בנתב"ג ללא אמצעי זיהוי גלויים.

ישראל ואיחוד האמירויות אינן מקיימות יחסים דיפלומטיים רשמיים, אולם סימני הנורמליזציה ביניהן הפכו זה מכבר לגלויים, לאחר שנים בהם דווח על קשרים ביטחוניים וכלכליים שהן מנהלות מאחורי הקלעים. ברקע שיתוף הפעולה בין ישראל ומדינות ערביות במפרץ הפרסי עומד האיום של איראן, האויבת המשותפת.

נחיתת המטוס בחודש שעבר (קרדיט סרטון: דוברות רש"ת)

בתוך כך, חשבון הטוויטר בערבית "ישראל במפרץ", המופעל על ידי משרד החוץ, שיגר בצהריים ברכה לאיחוד האמירויות, וזאת לקראת שיגורה המתקרב של "גשושית התקווה", חללית מחקר בלתי מאוישת, למאדים: "מאחלים הצלחה למדינת האמירויות במישור המדעי, ומקווים שצעד זה יתרום להעמקת שיתוף הפעולה בין כל מדינות האזור".

פרויקט הגשושית הושק על ידי האמירויות ב- 2015. החללית, שתצא לדרך בחודש הבא, אמורה להגיע ליעדה לאחר כ- 200 ימי מסע – במועד בו תחגוג המדינה המפרצית 50 שנה לעצמאותה. הגשושית תסייע לחקר האקלים על פני הכוכב האדום.

תגיות:נתב"גאבו דאבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה