חדשות בריאות

היועמ"ש: אסור לבעלי אולמות להפקיד צ'קים עבור אירועים שבוטלו בשל הקורונה

הייעוץ המשפטי לממשלה אמרו כי הפקדת צ'קים לאירועים שלא התקיימו נחשבים לבעייתיים מאוד מבחינה משפטית, ומשכך מומלץ שהלקוחות ובעלי האירועים ינסו להגיע להבנות ביניהם באמצעות קביעת תאריך חלופי ובתנאים שיסוכמו על ידי הצדדים. אולם, אם אין הסכמה להתאמת החוזה לנסיבות המשתנות, "לא יוכלו בעלי האולמות לעשות דין לעצמם ולהפקיד את הצ'קים"

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, הורה היום (שני) לבעלי אולמות שלא לעשות שימוש בצ'קים שמסרו להם בעלי שמחה אשר נאלצו לבטל את האירוע בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. במקום זאת, קמיניץ הנחה אותם להגיע להסכמות עם לקוחות. במכתב ששלחה רוני נויבואר, ראש האשכול האזרחי באגף ייעוץ וחקיקה, להתאחדות בעלי האולמות וגני האירועים, על דעתו של קמיניץ, המליצה לאחרונים להגיע לפתרונות "מאוזנים והוגנים" עם הלקוחות, שכן "הפקדת שיקים שניתנו כנגד אירועים שלא התקיימו בשל נסיבות שאינן תלויות בצדדים עשויה להיחשב התנהגות בחוסר תום לב".

עם כניסת מגבלות ההתקהלות הצטברו במשרד המשפטים, ברשות להגנת הצרכן ובמועצה לצרכנות תלונות רבות שעוסקות במקרים שבהם בעלי אולמות אירועים הפקידו צ'קים דחויים עבור אירועים שבסופו של יום לא נערכו בשל משבר הקורונה, "ואף מוסיפים להחזיק בצ'קים של לקוחות מתוך כוונה לפרוע אותם כאשר יגיע זמן פירעונם בעתיד, וזאת חרף העובדה שהאירוע לא התקיים", כך לפי מכתב הפנייה של נויבואר.

קמיניץ בכנסת, ב-2019 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)קמיניץ בכנסת, ב-2019 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

נויבואר ציינה כי הפקדת צ'קים לאירועים שלא התקיימו נחשבים לבעייתיים מאוד מבחינה משפטית, ומשכך מומלץ שהלקוחות ובעלי האירועים ינסו להגיע להבנות ביניהם באמצעות קביעת תאריך חלופי ובתנאים שיסוכמו על ידי הצדדים. אולם, אם אין הסכמה להתאמת החוזה לנסיבות המשתנות, "לא יוכלו בעלי האולמות לעשות דין לעצמם ולהפקיד את הצ'קים". היא הבהירה כי "העובדה שבעל אולם מחזיק באמצעי תשלום כלשהו כגון צ'קים, אינה מעניקה לו לגיטימציה להשתמש בו". לכל הפחות, הוסיפה, ראוי כי הצדדים יסכימו על התנאים לסיומו של החוזה בהתאם לזכויותיהם לפי הדין.

התאחדות בעלי אולמות האירועים תקפו בתגובה את משרד המשפטים ואמרו כי "משבר הקורונה פגע בצורה קשה במשק כולו, כשגני האירועים והאולמות קיבלו מכה קשה פי כמה וכמה בתור אלו שהיו הראשונים שפעילותם הושבתה, ועד כה לא חזרו לפעילות". הם הוסיפו: "לצערנו משרד המשפטים בוחר להתערב בסוגייה תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה כי בעלי העסקים הם הנפגעים העיקריים מהמשבר הקשה, ובעוד ולזוגות קיימת לשמחתם ולשמחתנו אלטרנטיבה למועד קיום האירוע כפי שנחתם מולם בחוזה ההתקשרות, הרי שלבעלי האולמות ולגנים לא קיימת שום אלטרנטיבה לתשלומים הכבדים אשר המשיכו לשלם בתקופה הקשה אותה הם עוברים ועוד ימשיכו לעבור בשנים הקרובות עד שיצליחו להתאושש".

תגיות:חתונהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה