חדשות בארץ

סערה בוועדת הכספים|ברקת לשר האוצר כץ: "חבל שאתה לא מקשיב להערות"

שר האוצר ישראל כץ וחברו לסיעת הליכוד, ניר ברקת, התעמתו במהלך דיון בוועדת הכספים על חוק "מענק לעידוד תעסוקה", שנועד לסייע בהחזרת עובדים למעגל העבודה. כץ התנגד לעריכת שינויים בחוק, וטען כי חברי הקואליציה צריכים להצביע בעד הנוסח הקיים. ברקת: "אל תאיים במשמעת קואליציונית"

כץ וברקת, היום (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)כץ וברקת, היום (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
אא

עימות חריף פרץ היום (שני) בוועדת הכספים של הכנסת בין שר האוצר ישראל כץ (הליכוד) ועמיתו למפלגה, חבר הכנסת ניר ברקת, במהלך דיון בהצעת חוק "מענק לעידוד תעסוקה". החוק, הנמצא בהכנה לקריאה שנייה ושלישית, עוסק במתן תמריץ למעסיקים שיקלטו או יחזירו לעבודה עובדים שהוצאו לחל"ת במהלך משבר הקורונה.

כץ הודיע בדיון הוא מתנגד לשינויים מהותיים שהעלו חברי הוועדה, וקרא לחברי הקואליציה 'ליישר קו' עם המשמעת הקואליציונית ולהצביע בעד החוק כפי שהוא: "אני מעדיף, עם השינויים שהועלו בפניי, שהחוק לא יעבור. אני לא מוכן להוריד את השכר המינימלי שנקבע, גם ככה הוא נמוך מאוד. הורדה מתחת לזה תגרום למניפולציות, ולהורדת שכר מצד מעסיקים. גם לעניין הקדמת המענק ל- 19 באפריל זה לא ישים, ניאלץ להתחיל מתחילת החודש. גם לגבי מענק מלא מה- 27 למאי זה לא ישים, אין לנו בעיה שהמסעדות ירשמו את העובדים מה-1 ביוני. אם יהיו בעיות עם יישום החוק, אין לי בעיה שנגיע לכאן לעשות תיקון, אבל אני לא רואה שזה ילך לכך".

חברים באופוזיציה ובקואליציה כאחד מתחו ביקורת על דבריו של כץ. ברקת – שכזכור היה מיועד לכהן כשר האוצר – טען, כי הצעת החוק כפי שהיא לא תשיג את המטרה להחזיר עובדים רבים לעבודה: "החוק הזה, בכותרת שלו, נועד להחזיר עובדים למשק, מבדיקה שעשינו עם האוצר, 10 אחוז זה מי שיחזור".

כץ הגיב על דבריו של ברקת ואמר: "שטויות, אף אחד לא הוסמך לומר דבר כזה. יושבים מיליון איש בבית, והחוק הזה הוא החוק שלהבנתי הוא היעיל ומהיר ביותר והניתן ביותר ליישום. אחרי ששקלתי ובדקתי היטב – זה החוק הנכון, זה המשך לצעדים האחרים, כלל המגזרים צריכים את החוק הזה".

ברקת השיב בזעם: "אתה לא מוכן לשמוע אפילו מה שיש לנו להציע. צריך לעשות תיקונים מהותיים בחוק, חבל שאתה לא מקשיב להערות שלי ושל אחרים, זה לא בסדר". כץ הגיב, כי ברקת היה מראש נגד החוק וכי הוא אומר את הדברים בגלל המצלמות שבחדר. ברקת החזיר: "אל תאיים במשמעת קואליציונית. האיום הגדול ביותר זה שאתה לא מקשיב למה שחברי סיעתך אומרים".

חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) מחה על דבריו של שר האוצר: "אתה לא נותן לנו אפילו להעיר, מותר לנו להעיר את ההערות שלנו". יו"ר הוועדה, חבר הכנסת משה גפני (דגל התורה), הביע אף הוא אי שביעות רצון מעמדתו של כץ: "השר מבקש לאשר את החוק מבלי לבצע בו שינויים מהותיים, אני מכיר שכאשר יש חוק מהותי דנים בו".

תגיות:הכנסתניר ברקתישראל כץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה