חדשות בריאות

אדלשטיין: "800 חולי קורונה בשבוע אחד – אסור להישאר אדישים"

בישיבת קבינט הקורונה, שהתכנסה לדון בעלייה בשיעורי התחלואה בנגיף, הציג שר הבריאות יולי אדלשטיין את עמדתו, לפיה יש להמשיך בצעדים לפתיחת המשק, אולם במקביל להגדיל את מספר הבדיקות ולהגביר את האכיפה נגד מפרי ההנחיות: "המשטרה חייבת לחזור לאכיפה חריפה כדי להחזיר את הציבור למשמעת"

אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה התכנס היום (שני) לדיון בעלייה שנרשמה בימים האחרונים בתחלואת הקורונה. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בישיבה, כי יש להמשיך בצעדים לפתיחת המשק, אולם במקביל להגדיל את מספר הבדיקות לאבחון קורונה ולהגביר את האכיפה נגד מפרי ההנחיות של משרד הבריאות.

במהלך הישיבה הציג אדלשטיין סקר חדש, שנערך על ידי מכון גיאו-קרטוגרפיה עבור משרד הבריאות, ממנו עולה כי קרוב ל- 80 אחוזים מהציבור תומכים בהגברת האכיפה של עטיית מסיכות, שמירת מרחק והיגיינה. "בשבוע אחד חלו בקורונה 800 איש. אסור להישאר אדישים למספר הזה", הצהיר. "המשטרה חייבת לחזור לאכיפה חריפה כדי להחזיר את הציבור למשמעת".

"כפי שהסקר מוכיח, גם הציבור רוצה בכך. איש לא רוצה להינזק בגלל מפירי חוק, איש לא רוצה שהמשק ייסגר בגללם", הוסיף השר. "האכיפה צריכה להיות בקניונים, באוטובוסים, ברכבות, במסעדות, בגני אירועים ובכל מקום".

לדברי אדלשטיין, "ההתנהלות שלנו צריכה להיות: מינימום סכנה, מקסימום הגנה. הפיתרון משולב: עוד פתיחה של המשק, גם של הרכבת במתווה שהסכמנו עם משרד התחבורה, אבל יחד עם כמה שיותר בדיקות, הגברה משמעותית של האכיפה, ועוד הסברה".

אדלשטיין ציין, כי מספר הבדיקות לאבחון קורונה עלה בימים האחרונים לשיעור של 16 אלף בדיקות ביום. לדבריו, נוכח עובדה זו קיימת "חשיבות קריטית" לתגבר את המעבדות בקופות החולים ובבתי החולים ב- 200 עובדים נוספים לפחות.

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה