חדשות בריאות

ניו זילנד הודיעה: אין יותר חולי קורונה, כל המגבלות יוסרו

לאחר 17 ימים בהם לא אותרו חולי קורונה חדשים בניו זילנד, הודיעה ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן על הסרת כל מגבלות הריחוק החברתי: "העבודה לא הושלמה, אבל זוהי אבן דרך"

וולינגטון בירת ניו זילנד (קרדיט: שאטרסטוק)וולינגטון בירת ניו זילנד (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, הודיעה היום (שני) על ביטול כל המגבלות שהוטלו על האזרחים במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה, זאת לאחר שלא אותרו מקרי הידבקות חדשים במדינה במשך 17 יום ברציפות. "היום אין יותר חולים פעילים בניו זילנד", אמרה במסיבת עיתונאים בתום ישיבת הממשלה בבירה וולינגטון.

משרד הבריאות בניו זילנד אישר, כי החולה האחרונה שאותרה במדינה – אישה בשנות ה- 50 לחייה, המתגוררת באוקלנד – החלימה לחלוטין מהנגיף. "אנחנו נכנסים כעת לרמת כוננות 1, כדי לפתוח את הכלכלה שלנו במלואה", אמרה ארדרן. על פי ההחלטה, החל מהלילה בחצות ייפתחו מחדש כל העסקים, כולל בתי קפה ומסעדות, התחבורה הציבורית תשוב לפעילות מלאה וניתן יהיה לערוך חתונות בתפוסה מלאה. עם זאת, האיסור על כניסת תיירים זרים לשטחה של ניו זילנד, שהוטל במהלך חודש מרץ, נותר בתוקף.

ניו זילנד הינה המדינה הראשונה בעולם המודיעה על ביטול גורף של מגבלות הריחוק החברתי, לאחר 75 ימים בהם הוטלו מגבלות נוקשות על הציבור, שכללו סגר מלא החל מסוף חודש מרץ. "העבודה לא הושלמה, אבל זוהי אבן דרך", הצהירה ראש הממשלה בת ה- 39 שהחלה את כהונתה באוקטובר 2017. היא שיבחה את הציבור, על המשמעת שגילה במהלך המשבר: "תודה לך, ניו זילנד".

בניו זילנד, בה חיים כחמישה מיליון תושבים, נתגלו החל מחודש פברואר 1,154 מקרי הידבקות בקורונה, והנגיף גבה את חייהם של 22 בני אדם. מספר חולי הקורונה בעולם חצה את רף השבעה מיליון, ומספר הקורבנות עומד על יותר מ- 400 אלף.

תגיות:ניו זילנדנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה