חדשות בארץ

חודש לסיפוח? נתניהו ייפגש הערב עם גנץ ואשכנזי

ראש הממשלה יקיים פגישה משותפת עם ראשי כחול לבן – שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, וידון עמם בנושא הסיפוח שתאריך היעד שלו נקבע ל-1 ביולי. קודם הפגישה הוא ישוחח עם ראשי מועצות ביהודה ושומרון שתומכים בתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית, אחרי שראש מועצת יש"ע גינה את הממשל האמריקני

נתניהו ואשכנזי, ב-2011 (צילום: פלאש 90)נתניהו ואשכנזי, ב-2011 (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב (ראשון) פגישה משותפת עם ראשי כחול לבן – שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, וידון עמם בנושא הסיפוח שתאריך היעד שלו נקבע ל-1 ביולי. קודם הפגישה ישוחח נתניהו עם ראשי מועצות ביהודה ושומרון שתומכים בתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, זאת, אחרי שראש מועצת יש"ע, דוד אלחייני, תקף בחריפות את הממשל האמריקני ויצא לקמפיין נגד התוכנית שמקדם נתניהו, שעשוי, לטענתו, להוביל להקמת מדינה פלסטינית.

נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, היום (צילום: ישראל סלם, לע"מ)נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, היום (צילום: ישראל סלם, לע"מ)

נוסף לאלחייני, גם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הודיע על התנערותו מהתוכנית לסיפוח הגדה המערבית. בפגישה שערך בשבוע שעבר עם שרת ההתיישבות ציפי חוטובלי הוא אמר כי "לא חייבים להסכים לכל התוכניות של ראש הממשלה", וכי לעניין החלת הריבונות אין הבחנה בין היישובים שנמצאים ב"גושי ההתנחלויות" לבין התנחלויות המבודדות, כפי שעושה עסקת המאה. "לא מתכוון לוותר על סנטימטר, אנחנו נמצאים בצומת שיכול להביא לתוצאה מצוינת והיסטורית של ריבונות, אך גם יכול להביא להקמתה של מדינת טרור בלב הארץ", הוסיף דגן.

את המאמצים הדיפלומטיים לעיכוב הסיפוח הישראלי, מובילים בעיקר האו"ם וגרמניה, בתמיכתן של מרבית מדינות האיחוד האירופי, זולת הונגריה, וכן מדינות הליגה הערבית ובעיקר ירדן ומצרים. בשבוע הבא יבקר שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, בישראל ובירדן, וינסה לדחוק בהנהגה הישראלית שלא לקדם את הסיפוח.

באופן רשמי, מאס ייוועד עם אשכנזי לפגישת היכרות ראשונה עם מקבילו החדש, אולם למעשה, מטרת ביקור הבזק היא להתריע בפני ישראל מפני ההשלכות הצפויות לה אם תאמץ את רעיון הסיפוח, שבגינה תיאלץ גרמניה לבחור בין ידידותה הרבה עם ישראל לבין מחויבותה לפתרון שתי המדינות. שר החוץ הגרמני צפוי לנחות ביום רביעי בנתב"ג והוא ייפגש עם אשכנזי ובכירים ישראלים נוספים. על פי הלו"ז, בהמשך מתוכננת שיחת וידאו עם ההנהגה הפלסטינית, ובערב יטוס מאס לירדן שם ידון באותם הנושאים.

תגיות:בנימין נתניהובני גנץגבי אשכנזיסיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה