חדשות בארץ

מפגינים עצרו את שיירת גנץ במשרד החוץ: "ממשלה לא לגיטימית"

אנשי מחאת "Crime Minister" שכבו על הכביש מחוברים אחד לשני, כשאחד מהם חיבר עצמו בעזרת מנעול לעץ שהיה במקום. בשלטים שנתלו סמוך לכניסה למשרד החוץ נכתב: "תעביר ממשלת זדון". השרים, שנאלצו להיכנס רגלית למשרד החוץ, ספגו קריאות "בושה בושה".

המפגינים חוסמים את שיירת ראש הממשלה החליפיהמפגינים חוסמים את שיירת ראש הממשלה החליפי
אא

עשרות אזרחים אזקו את עצמם היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה במשרד החוץ, ומנעו את הכניסה לשיירת ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שנאלצה למצוא דרך חלופית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הוכנס מכניסה אחורית. המפגינים מוחים נגד מה שהם מכנים "חוקי הדיקטטורה", ביחס לחוקי הקורונה שמקדמת הממשלה שעשויים להקנות לה סמכויות מרחיקות לכת על האזרחים.

השרים, שנאלצו להיכנס רגלית למשרד החוץ, ספגו קריאות "בושה בושה". ישיבת הממשלה התקיימה במשרד החוץ מאחר שיש בו אולם גדול מספיק כדי להכיל את 36 חברי הממשלה בתנאי הריחוק החברתי. בתום חמש שעות עזבו כל השרים את המקום, ולאחר מכן התפזרו המפגינים מהמקום, כל זאת מבלי שהמשטרה נאלצת להתערב.

נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, היום (צילום: ישראל סלם, לע"מ)נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, היום (צילום: ישראל סלם, לע"מ)

אנשי מחאת "Crime Minister" שכבו על הכביש מחוברים אחד לשני, כשאחד מהם חיבר עצמו בעזרת מנעול לעץ שהיה במקום. בשלטים שנתלו סמוך לכניסה למשרד החוץ נכתב: "תעביר ממשלת זדון".

אחד מהמפגינים הוא תא"ל במילואים אמיר השכל, שאמר כי "אנחנו חבורת אזרחים שמודאגים ממה שקורה במדינה. אנחנו מודאגים מקריסת ערכים כל כך בסיסיים כמו דוגמה אישית, יושר ואמינות", השכל, לשעבר מפקד להק כוח אדם בחיל האוויר, הוסיף כי "הממשלה מונה 36 שרים בשעה שישראל מתמודדת עם מגפת הקורונה ועם משבר כלכלי. ראש הממשלה מפלג את החברה, ולחברה מפולגת וקרועה אין עתיד. הכניסה של כחול לבן לממשלה היא בושה וחרפה".

חברת הכנסת לשעבר יעל כהן פארן הוסיפה: "הבוקר חסמנו, עשרות אזרחים מכל הארץ החרדים למדינה, את הכניסה לישיבת הממשלה. ממשלה שהעומד בראשה נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים - אינה לגיטימית. לא ניתן לממשלה זאת להעביר את החוקים שמביאים לסיום הדמוקרטיה. שיירת ראש הממשלה נעצרה". לדברי מארגני המחאה, "מדובר בניצול ציני של משבר הקורונה להפוך אותנו למדינה טוטליטרית כמיטב המדינות של עריצים ורודנים".

משרד ראש הממשלה פרסם את תזכיר חוק הקורונה לעיון הציבור ב-28 במאי. אולם, בשל ריבוי הפניות שהתקבלו בלשכת הייעוץ המשפטי לממשלה, המועד הסופי להגשת ההערות הוארך ל-4 ביוני. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע ביום שישי כי לא ניתן יהיה להאריך את המועד מעבר לכך, שכן חלק מתקנות שעת החירום שבאמצעותן הטילה הממשלה מגבלות על הציבור בתקופת הקורונה עומדות לפקוע בשבועות הקרובים. "תקנות שעת חירום הראשונות שהותקנו צפויות לפקוע באמצע חודש יוני, ומכאן שקיימת דחיפות בקיום הדיונים ובאישור הצעת החוק בכנסת עד למועד זה", נכתב בהודעתו.

נתניהו וגנץ הודיעו בצהריים כי סיכמו שחוק הקורונה לא יובא היום לוועדת השרים לחקיקה כפי שתוכנן, ובמקום זאת הוא יעלה קודם לדיון בקבינט הקורונה מחר. זאת, לאחר השינויים העיקריים שנעשו בטיוטה הנוכחית לעומת התזכיר השנוי במחלוקת שפורסם בשבוע שעבר, שאפשרו בין היתר לממשלה להסמיך שוטרים להיכנס לבתים פרטיים ללא צו לשם אכיפת הנחיות משרד הבריאות.

תגיות:בני גנץהפגנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה