חדשות בארץ

בעקבות הביקורת החריפה, חוק הקורונה יובא קודם לדיון בקבינט המיוחד

בנוסף, נתניהו וגנץ סיכמו על דחייתם למחר של הדיונים על שני חוקי קורונה נוספים - חוק שיאפשר למנוע מפגש בין עצירים לפרקליטיהם וחוק שיסמיך את השב"כ לעקוב אחרי חולים. בישיבת הממשלה היום אמר נתניהו כי קבינט הקורונה ידון מחר בעלייה במספר החולים, "שם נשקול את הצעדים המתבקשים, כולל בבתי הספר, בתחבורה הציבורית ובתחומים אחרים"

נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, היום (צילום: ישראל סלם, לע"מ)נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, היום (צילום: ישראל סלם, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ סיכמו היום (ראשון) כי "חוק הקורונה" לא יובא היום לוועדת השרים לחקיקה כפי שתוכנן, ובמקום זאת הוא יעלה קודם לדיון בקבינט הקורונה מחר. זאת, לאחר השינויים העיקריים שנעשו בטיוטה הנוכחית לעומת התזכיר השנוי במחלוקת שפורסם בשבוע שעבר, שאפשרו בין היתר לממשלה להסמיך שוטרים להיכנס לבתים פרטיים ללא צו לשם אכיפת הנחיות משרד הבריאות.

עוד הוחלט על דחייה למחר של הדיונים על שני חוקי קורונה נוספים - חוק שיאפשר למנוע מפגש בין עצירים לפרקליטיהם וחוק שיסמיך את השב"כ לעקוב אחרי חולים. טיוטת החוק גובשה ביוזמת משרד ראש הממשלה על ידי צוות מיוחד במשרד המשפטים בראשות המשנה ליועמ"ש, רז נזרי. לדברי שר המשפטים אבי ניסנקורן, בתיקונים שהוכנסו קוצר תוקפו של מצב חירום שעליו יכולה להכריז הממשלה מ-45 ימים ל-30, לצד הגבלת תוקף ההכרזה על יישוב או שכונה כ"אזור מוגבל" לשבוע בלבד.

(צילום: ישראל סלם, לע"מ)(צילום: ישראל סלם, לע"מ)

משרד ראש הממשלה פרסם את תזכיר חוק הקורונה לעיון הציבור ב-28 במאי. אולם, בשל ריבוי הפניות שהתקבלו בלשכת הייעוץ המשפטי לממשלה, המועד הסופי להגשת ההערות הוארך ל-4 ביוני. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע ביום שישי כי לא ניתן יהיה להאריך את המועד מעבר לכך, שכן חלק מתקנות שעת החירום שבאמצעותן הטילה הממשלה מגבלות על הציבור בתקופת הקורונה עומדות לפקוע בשבועות הקרובים. "תקנות שעת חירום הראשונות שהותקנו צפויות לפקוע באמצע חודש יוני, ומכאן שקיימת דחיפות בקיום הדיונים ובאישור הצעת החוק בכנסת עד למועד זה", נכתב בהודעתו.

בישיבת הממשלה היום אמר נתניהו כי קבינט הקורונה ידון מחר בעלייה במספר החולים, "שם נשקול את הצעדים המתבקשים, כולל בבתי הספר, בתחבורה הציבורית ובתחומים אחרים". לדבריו, חלק מהעלייה במספר חולי הקורונה בימים האחרונים נובע מ"ההקלות שעשינו כדי לפתוח את הכלכלה שלנו. חלק גם נובע באופן מובהק מההתרופפות בהקפדה על הכללים של מסכות, מרחק והיגיינה". עוד אמר נתניהו כי "גם כשמנטרלים את ההתפרצות בגימנסיה העברית בירושלים, ואת ההתפרצות בבתי הספר, אנחנו רואים עלייה ברורה בחלקים רבים של המדינה ובחלקים רבים של האוכלוסייה".

תגיות:קורונהתקנות חירום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה