חדשות בארץ

כתב אישום: התחפש להומלס והצית מוסדות דת ברחבי הארץ

ציון כהן, בן 68 המתגורר בצפון רמת הגולן, מואשם בהצתת מבנים של מוסדות דת ברחבי ישראל באמצעות מטעני תבערה: "לא בחל באמצעים, מעשיו מלמדים על מסוכנות זועקת לשמים"

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד ציון כהן, תושב הקיבוץ מרום גולן שבצפון רמת הגולן. כהן, בן 68, מואשם בהצתת מבנים של שישה מוסדות דת ברחבי ישראל באמצעות מטעני תבערה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין מורן אדרי טרבלסי, הנאשם החליט לגרום לשריפת בתי דין רבניים ומועצות דתיות ברחבי ישראל באמצעות הפעלת מטענים, שיתלקחו בכל המוסדות בו זמנית, במטרה לגרום להפסקת מתן שירותי מוסדות הדת לציבור החילוני ובכך לתרום למטרתו העיקרית – הפרדת דת ומדינה.

מראשית שנת 2019, ביצע כהן הכנות לביצוע התוכנית. במסגרתן הוא ביקר במוסדות דת ברחבי הארץ, על מנת לאסוף עליהם מידע, תוך שהוא מסווה את זהותו ומחופש להומלס. כמו כן, הוא השתתף בקורס פריצת מנעולים, ערך ניסויים בחומרי בעירה במחסן בקיבוצו, רכש ציוד וחומרים וייצר מטעני תבערה. 

בחודש שעבר הצטייד הנאשם ב- 12 מטענים ונסע למוסדות דת שונים ברחבי הארץ, כשהוא מחופש להומלס. לאחר שערך בדיקות סופיות, הוא הטמין את המטענים ובגדים מאיצי תבערה בשישה מוסדות דת – בית הדין הרבני בפתח תקווה, המועצה הדתית באשדוד, המועצה הדתית בתל אביב, בית הדין הרבני בתל אביב, המועצה הדתית בכפר סבא ובית הדין בכפר סבא. הוא כיוון את המטענים כך שיפעלו באותה שעה. במהלך הלילה של ה- 17 במאי הופעלו ששת המטענים שהטמין, הציתו את מוסדות הדת וגרמו לנזקים של עשרות אלפי שקלים.

בנוסף, מייחס כתב האישום לנאשם התפרצות לבית הדין הרבני בתל אביב והצתתו בשנת 2005. ההצתה גרמה לשריפת הקומה הראשונה של בית הדין, לרבות עמדות הקבלה ותיקי הארכיון. הנזק מוערך בכ- 2.7 מיליון שקלים.

סעיפי האישום נגד כהן כוללים: ריבוי עבירות הצתה, ייצור נשק, החזקת נשק, ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ, כניסה והתפרצות לבניין שאינו מקום מגורים בנסיבות מחמירות ועבירה של ניסיון להצתה.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד אדרי טרבלסי: "המשיב לא בחל באמצעים, וללא מורא מהחוק התפרץ למוסדות הדת, הטמין בהם מטענים והצית אותם. המשיב לא הסתפק במוסד אחד, אלא הצית שישה מוסדות דת בו זמנית. למותר לציין, כי מעשיו של המשיב מלמדים על מסוכנות זועקת לשמים ועל תעוזה יוצאת דופן. ההכנות הרבות במשך כשנתיים שערך המשיב, ריבוי המטענים, סוגם וגודלם, שימוש בחומרי נפץ רבים ומסוכנים והנגישות אליהם מלמדים כי המשיב הינו מסוכן. אך בנס הסתיים אירוע זה בנזק רכושי בלבד".

תגיות:הצתהמועצה דתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה