חדשות בארץ

הערב: נתניהו ייפגש עם ראשי רשויות ביו"ש שתומכים בתוכנית טראמפ

לאחר שבשבוע שעבר נפגש עם ראשי מועצת יש"ע המתנגדים לקידום תוכנית טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון התומכים במהלך

נתניהו וראש מועצת אפרת, עודד רביבי (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)נתניהו וראש מועצת אפרת, עודד רביבי (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

‏ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הערב (ראשון) עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון, שמביעים תמיכה בקידומה של תוכנית טראמפ ומתנגדים לקו שמובילה מועצת יש"ע נגד התוכנית. ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי – המוביל את עמדת התומכים – אישר הבוקר את קיומה הצפוי של הפגישה.

כזכור, ביום שלישי האחרון שעבר נפגש נתניהו עם ראשי מועצת יש"ע המתנגדים לעסקת המאה, זאת בשל חששותיהם כי תוביל להקמת מדינה פלסטינית ותותיר יישובים יהודים מבודדים בתוך השטח הפלסטיני. חלק מהם סבורים, כי בשל הסיכונים הטמונים בתוכנית עדיף אף לוותר על החלת הריבונות ביהודה ושומרון.

למחרת הפגישה, יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, עורר סערה כשתקף בחריפות את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ואת חתנו ויועצו הבכיר, ג'ארד קושנר. "טראמפ וקושנר הוכיחו במתווה שהם אינם ידידים של מדינת ישראל, ולא חושבים על האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים של מדינת ישראל", אמר בריאיון ל"הארץ". הוא הוסיף, כי "כל מה שמעניין אותם במתווה זה לקדם את האינטרס שלהם לקראת הבחירות הקרובות כך שיסייע לטראמפ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר, כי הוא "מגנה בתוקף" את דבריו של אלחייני. בהודעה שהוציא נאמר, כי "הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול של מדינת ישראל. הוא הוביל מהלכים היסטוריים לטובת מדינת ישראל, וביניהם: הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן, הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בחוקיות של מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון".

"חזון השלום של הנשיא טראמפ כולל הכרה בישראל כמדינה יהודית, שליטה ביטחונית של ישראל בכל השטח מערבית לירדן, ירושלים מאוחדת, פירוק החמאס מנשקו, מניעת כניסת פליטים לישראל ועוד", הוסיף נתניהו. "מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו, שלא הייתה גדולה ממנה".

יו"ר הכנסת יריב לוין תקף את יו"ר מועצת יש"ע בחריפות: "דבריו החצופים וחסרי האחריות של דוד אלחייני על נשיא ארצות הברית ראויים לכל גינוי וביקורת. בכל הכבוד ליו"ר מועצת יש״ע, עליו להודות לנשיא טראמפ על פועלו האדיר לטובת מדינת ישראל ולטובת ההתיישבות. דבריו של אלחייני מבטאים כפיות טובה שאין כדוגמתה וגורמים נזק גדול, דווקא בימים של מאמץ חשוב לקידום מהלך היסטורי של החלת ריבונות".

ביקורת על אלחייני נמתחה גם בקרב אנשי מועצת יש"ע. ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, כתב כי "הנשיא דונאלד טראמפ הוא לא רק ידיד אמת של ישראל אלא בן ברית עמוק שלנו, על כל המשמעויות שבכך. אנו מלאי תודה על העמדה ההיסטורית שלו כלפי זכות העם היהודי על יהודה ושומרון".

ראש מועצת אפרת הגדיר את דבריו של אלחייני כחסרי אחריות: "במפגשים הרבים עם נציגי הממשל מצאתי חברים נאמנים לישראל, פגשתי מי שישראל כמדינה יהודית חשובה להם", אמר. רביבי הוסיף, כי "בשיחות הארוכות כלל הנציגים הדגישו את הצורך בביצור כוחה של ישראל, וגם את הצורך להבטיח את עתיד ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. לא היה עוד ממשל אוהד כזה למדינת ישראל ולמפעל ההתיישבות".

תגיות:יהודה ושומרוןריבונותמועצת יש"ע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה