חדשות בארץ

דיווח: לפחות תשעה הרוגים בתקיפה במערב סוריה המיוחסת לישראל

כלי תקשורת בסוריה ולבנון דיווחו, כי חיל האוויר הישראלי תקף יעדים באזור העיר מסיאף. על פי הדיווח של מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, לפחות תשעה בני אדם נהרגו, מתוכם ארבעה בעלי אזרחות סורית

אילוסטרציה (תמונה: פלאש 90)אילוסטרציה (תמונה: פלאש 90)
אא

(עודכן: 23:57)

(הטלוויזיה הסורית, הערב)

הטלוויזיה הסורית הממלכתית דיווחה הערב (חמישי), כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו כדי להדוף תקיפה ישראלית באזור העיר מסיאף, הנמצאת במחוז חמאה שבצפון-מערב המדינה. באזור זה ממוקם מכון למחקרים מדעיים, בו מפותחים טילים ואמצעי לחימה מתקדמים, שעל פי פרסומים זרים היה יעד לתקיפה של צה"ל בעבר.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מסר כי לפחות תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה, ארבעה מתוכם בעלי אזרחות סורית. על פי דיווח זה, הותקפו מחסני נשק ותחמושת במפעלים השייכים למשרד ההגנה הסורי. הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" דיווח, מפי מקור ביטחוני בלבנון, כי מטוסים ישראליים, שחגו במרחב האווירי של לבנון, שיגרו טילים לעבר 4 יעדים בסוריה ושבו לישראל. 

בתחילת החודש שעבר דיווחו כלי תקשורת בסוריה על תקיפה ישראלית, שכוונה נגד המכון למחקרים מדעיים בא-ספירה, הממוקם בפרברים הדרומיים-מזרחיים של העיר חלב. המשטר הסורי פיתח בעבר באתר זה כלי נשק מתקדמים ונשק כימי. מקור צבאי סורי מסר לסאנ"א, כי מטוס קרב שיגר מספר טילים לעבר מחסנים צבאיים באזור א-ספירה: "אמצעי ההגנה האוויריים שלנו הדפו את הטילים העוינים". מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח על הרס רב שנגרם למחסני תחמושת.

כמה ימים קודם לכן דיווחה הטלוויזיה הסורית, כי מסוקי קרב ישראליים שיגרו מספר טילים מרמת הגולן לעבר יעדים בדרום סוריה. מרכז המעקב הסורי לזכויות מסר, כי המתקפה כוונה נגד עמדות של צבא סוריה והמיליציות האיראניות בתל אחמר, דרומית לקוניטרה, ובמערב מחוז דרעא.

תגיות:טיליםסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה