חדשות בארץ

נהרס בית המחבל שרצח את לוחם הנח"ל רון קוקיא הי"ד

שנתיים וחצי לאחר פיגוע הדקירה בו נרצח החייל רון קוקיא הי"ד, הרסו משטרת ישראל ויחידת האכיפה של משרד האוצר את ביתו של המחבל, תושב היישוב הבדואי כסייפה

רון קוקיא הי"ד (צילום: דובר צה"ל)רון קוקיא הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

משטרת ישראל ויחידת האכיפה של משרד האוצר הרסו היום (חמישי) את ביתו של המחבל, שרצח לפני כשנתיים וחצי את לוחם הנח"ל רון קוקיא הי"ד.

המחבל – ח'אלד אבו ג'ודה, תושב היישוב הבדואי כסייפה שבנגב – הגיע לעיר ערד ב- 30 בנובמבר 2017 ברכב אותו רכש לצורך ביצוע פיגוע. במהלך נסיעתו בעיר הוא הבחין בקוקיא, לוחם בחטיבת הנח"ל, שישב לבדו בתחנת הסעה. המחבל דקר את החייל בסכין, חטף את נשקו האישי ונמלט מהמקום. קוקיא נפטר כעבור זמן קצר מפצעיו.

יממה לאחר מכן, בפעילות משותפת של המשטרה והשב"כ, נעצרו המחבל ואחיו למחצה, זאהי אבו ג'ודה, שתכנן עמו את הפיגוע וסייע לו להסתיר את הנשק. במרץ 2019 הוא הורשע המחבל ברציחתו של קוקיא. בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עליו מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר.

ממשפחת קוקיא נמסר בתגובה, כי היא נמצאת בקשר עם גורמי האכיפה וקיבלה עדכון על הריסת הבית: "לאחר ההריסה החלקית שביצע האב בפברואר ובאיחור, היום השלימה המדינה את הריסת הבית הלא חוקי שהיה בהליכים משפטיים כחמש עשרה שנה. בבית זה גרו שני הרוצחים, יחד עם אביהם הפוליגמי שהלין אחת מנשותיו הפלסטינית השב"חית, אם אחד הרוצחים".

בהודעת המשפחה הודגש, כי היא לא קיבלה את התנצלותו של אבי הרוצחים כשבוע לפני מועד ההריסה החלקית: "משפחת קוקיא תמשיך ללוות את הענישה בקנס על אי ההריסה בזמן ובמשפט של אבי הרוצחים על הלנת השב"חית. אנו מודים לשר אוחנה על שיחת הטלפון האישית שלו היום אל משפחת קוקיא".

תנועת "אם תרצו", המלווה את המשפחה השכולה, מסרה: "טוב עשתה מדינת ישראל כי הרסה את בית משפחת המחבלים, זרע הפורענות, מהם יצאו רוצחיו של רון ז"ל. הגיע הזמן שמהלכים כאלה לא יקרו שנים אחרי הרצח, אלא מיד לאחר פיגוע. כל מחבל שפל חייב לדעת, כי באם ירצה לבצע את זממו – ביתו ייהרס ומשפחתו תגורש לאלתר. תנועת 'אם תרצו', יחד עם פורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות, תמשיך להיות חוד החנית בקידום חבילת ההרתעה נגד המחבלים השפלים".

תגיות:הריסת בתי מחבליםפיגועערדרון קוקיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה