חדשות בארץ

יועצו הקרוב של גנץ רומז: אין לאיראנים שום קשר לפריצה לטלפון

יועצו של ראש הממשלה החליפי הטיל ספק בפרסומים כי גורמים איראנים פרצו לטלפון של גנץ, ורמז כי מי שאחראי לפריצה הוא גורם פוליטי שהסתייע בשירותיו של השב"כ כדי לחבל בקמפיין כחול לבן: "ואם אתם שואלים לדעתי האישית, שלא משקפת את דעתו של גנץ, אין לאיראנים שום קשר עם הפריצה לטלפון – בהינתן שבכלל הייתה פריצה"

יו"ר כחול לבן (צילום: גילי יערי, פלאש 90)יו"ר כחול לבן (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

רונן צור, יועצו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, מטיל ספק בפרסומים כי גורמים איראנים פרצו לטלפון של גנץ, ורמז כי מי שאחראי לפריצה הוא גורם פוליטי שהסתייע בשירותיו של השב"כ כדי לחבל בקמפיין כחול לבן. בריאיון לידיעות אחרונות שיפורסם מחר (שישי), הוסיף צור כי הוא "לא יודע" ממי דלף דבר הפריצה לטלפון האישי של גנץ וכי "בשלב מסוים התחזקה התחושה שמדובר במעשה זדון שלא קשור לאיראנים".

לפי הפרסום של עמית סגל בחדשות 12 במהלך הסיבוב הראשון של הבחירות באפריל אשתקד, שירות הביטחון הכללי יידע את יו"ר כחול לבן כי גורמים הקשורים לממשלת איראן פרצו לטלפון הנייד שלו והתריעו בפניו כי חומרים מביכים שחולצו מהטלפון עשויים להעמיד אותו במצב סחיט. "כעבור זמן קצר", סיפר צור, "אנחנו מחליטים לבדוק משהו שמטריד אותנו. נמצאים איתנו בקמפיין עוד שני רמטכ"לים, נמצא אתנו סגן ראש המוסד לשעבר, אלופים. אם פרצו לבני גנץ לטלפון קרוב לוודאי שיקרו אחד משני הדברים - לא בספק, לא במקרה, לא אולי - בוודאות: אפשרות אחת זה שפרצו לעוד כמה".

רונן צור (צילום: יח''צ)רונן צור (צילום: יח''צ)

לדבריו, "פרצו לגבי אשכנזי, פרצו לאיזנקוט, פרצו להוא, פרצו לזה. פרצו לפרדו, פרצו ליורם כהן, לעמי אילון. האיראנים האלו, העלומים, ישבו שם בפנטגון האיראני, ואמרו לעצמם: 'לא מעניין אותנו מה קורה בטלפון של אילון? אה, מה הוא כבר יודע, כולו ראש השב"כ'. אבל בני גנץ כן?"

בשלב זה נדלקת נורה אדומה בקרב אנשי הקמפיין, שמובילה אותם להסיק מסקנות. "הולך ומתגבר אצלנו חשד שאם אף אחד מהם לא קיבל הודעה... התחזקה התחושה שמדובר במעשה זדון שלא קשור לאיראנים". "ואם אתם שואלים לדעתי האישית, שלא משקפת את דעתו של גנץ, אין לאיראנים שום קשר עם הפריצה לטלפון – בהינתן שבכלל הייתה פריצה", הוסיף. "ואז אנחנו באמת מגלים חשיפות תקשורתיות שלא ידענו עליהן: שהאיראנים מגלים עניין גם בטלפונים של גדעון סער ואיילת שקד".

"ואני שואל את עצמי", סיפר יועצו של שר הביטחון, "מה יש להם, לאיראנים האלה, שכל כך דחוף להם לדעת מה קורה בטלפונים של גנץ, סער ושקד. ואז זה עולה מדרגה ואנחנו מקבלים הודעות איומים מעיתונאים שבמקרה מזוהים עם הובלת הקמפיין. הם אומרים, 'בני גנץ, אם אתה לא תחשוף אנחנו נחשוף, אנחנו יודעים מה יש שם'".

בדבריו רמז צור כי האחראים לפריצה, ולפרסומים שלאחריה, הם יריביו הפוליטיים של יו"ר כחול לבן, שהשתמשו בגורמים בתקשורת. "אנחנו אומרים לעצמנו, 'איך הם יודעים מה יש בטלפון הפרטי?' אתם מעלים בדעתכם שעיתונאים רציניים יגידו שהם מאיימים לחשוף מה יש בטלפון של גנץ אם אין להם את זה? ומי הבטיח לו שהוא ייתן לו את זה? חמינאי? אתם יודעים מה הכי מרגיש לי בבטן? שלא רחוק היום שמישהו יתוודה על המעורבות שלו בזה", טען.

תגיות:בני גנץאיראןרונן צור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה