חדשות בארץ

יו"ר מועצת יש"ע תקף את טראמפ; נתניהו: "מגנה בתוקף"

יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, מתח ביקורת חריפה על הנשיא דונלד טראמפ ועל יועצו הבכיר וחתנו, ג'ארד קושנר: "הוכיחו במתווה שהם אינם ידידים של מדינת ישראל". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מגנה בתוקף את דבריו. הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול של מדינת ישראל"

נתניהו, משמאלו אלחייני (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו, משמאלו אלחייני (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, עורר הערב (רביעי) סערה בימין בעקבות התבטאות חריפה שלו נגד נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. בריאיון ל"הארץ" תקף אלחייני את טראמפ ואת חתנו ויועצו הבכיר, ג'ארד קושנר, על רקע תוכנית השלום של הממשל האמריקני: "טראמפ וקושנר הוכיחו במתווה שהם אינם ידידים של מדינת ישראל, ולא חושבים על האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים של מדינת ישראל". הוא הוסיף, כי "כל מה שמעניין אותם במתווה זה לקדם את האינטרס שלהם לקראת הבחירות הקרובות כך שיסייע לטראמפ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר, כי הוא "מגנה בתוקף" את דבריו של אלחייני. בהודעה שהוציא נאמר, כי "הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול של מדינת ישראל. הוא הוביל מהלכים היסטוריים לטובת מדינת ישראל, וביניהם: הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן, הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בחוקיות של מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון".

"חזון השלום של הנשיא טראמפ כולל הכרה בישראל כמדינה יהודית, שליטה ביטחונית של ישראל בכל השטח מערבית לירדן, ירושלים מאוחדת, פירוק החמאס מנשקו, מניעת כניסת פליטים לישראל ועוד", הוסיף נתניהו. "מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו, שלא הייתה גדולה ממנה".

יו"ר הכנסת יריב לוין תקף את יו"ר מועצת יש"ע בחריפות: "דבריו החצופים וחסרי האחריות של דוד אלחייני על נשיא ארצות הברית ראויים לכל גינוי וביקורת. בכל הכבוד ליו"ר מועצת יש״ע, עליו להודות לנשיא טראמפ על פועלו האדיר לטובת מדינת ישראל ולטובת ההתיישבות. דבריו של אלחייני מבטאים כפיות טובה שאין כדוגמתה וגורמים נזק גדול, דווקא בימים של מאמץ חשוב לקידום מהלך היסטורי של החלת ריבונות".

בכירי סיעת ימינה התנערו גם הם מדבריו של אלחייני. יו"ר הרשימה, נפתלי בנט, כתב בטוויטר בשפה האנגלית כי "הנשיא טראמפ הוא ידיד ענק של מדינת ישראל, וכולנו אסירי תודה על תמיכתו בלחימה בתוקפנות האיראנית, בהעברת השגרירות, בהכרה ברמת הגולן ועוד רבות".

חברת הכנסת איילת שקד כתבה אף היא באנגלית: "הנשיא טראמפ הוא ידיד אמיתי של ישראל. אנו מעריכים עמוקות את כל מה שהוא עשה למען ישראל בזירות הדיפלומטית, הביטחונית והמשפטית – ועוד רבות. אנו יכולים להתווכח מתי וכיצד על ישראל להחיל ריבונות, אולם חברותו ותמיכתו של טראמפ הם מעבר לכל ספק".

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הצטרף לעמיתיו בימינה, כשכתב כי "‏הנשיא טראמפ הוא אחד מידידיה הגדולים של מדינת ישראל בכל הדורות. מי שהביא אותו לתוכנית מסוכנת, שכוללת את חלוקת הארץ והקמת מדינה פלסטינית, הוא נתניהו, שדוגל בכך מאז נאום בר אילן, ושכנע את הנשיא (שקשה לצפות ממנו לדעת טוב יותר מה טוב לישראל מראש הממשלה שלה) שזה מה שטוב לישראל. הוא הבעיה".

ביקורת על אלחייני נמתחה גם בקרב אנשי מועצת יש"ע. ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, כתב כי "הנשיא דונאלד טראמפ הוא לא רק ידיד אמת של ישראל אלא בן ברית עמוק שלנו, על כל המשמעויות שבכך. אנו מלאי תודה על העמדה ההיסטורית שלו כלפי זכות העם היהודי על יהודה ושומרון".

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי – שבניגוד לרוב עמיתיו במועצת יש"ע מוביל עמדה התומכת בתוכנית טראמפ – הגדיר את דבריו של אלחייני כחסרי אחריות: "במפגשים הרבים עם נציגי הממשל מצאתי חברים נאמנים לישראל, פגשתי מי שישראל כמדינה יהודית חשובה להם. בשיחות הארוכות כלל הנציגים הדגישו את הצורך בביצור כוחה של ישראל, וגם את הצורך להבטיח את עתיד ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. לא היה עוד ממשל אוהד כזה למדינת ישראל ולמפעל ההתיישבות".

תגיות:דונלד טראמפעסקת המאהמועצת יש"עדוד אלחייני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה