חדשות בריאות

האפידמיולוג הראשי של שוודיה מודה: טעיתי במדיניות המאבק בקורונה

האפידמיולוג הראשי של שוודיה, אנדרס טגנל, הודה כי המדיניות המרוככת עליה המליץ בהתמודדות עם נגיף הקורונה, שנמנעה מהטלת סגר, לא השיגה תוצאות טובות. שיעור הקורבנות השוודיים ביחס לגודל האוכלוסייה הוא בין הגבוהים בעולם, ועומד כעת על 450 מתים לכל מיליון איש

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

האפידמיולוג הראשי של שוודיה, אנדרס טגנל, הודה היום (רביעי) כי המדיניות המקלה שהוביל במאבק מול נגיף הקורונה לא הוכיחה את עצמה.

טגנל הוא מי שעמד מאחורי האסטרטגיה החריגה בה נקטה שוודיה, שלא להטיל סגר על האוכלוסייה, וזאת בניגוד לקונצנזוס הפעולה העולמי הנרחב למדי בהתמודדות עם הנגיף הקטלני. במסגרת אסטרטגיה זו, הורשו התושבים ללכת באופן חופשי לקניונים, למסעדות ולמכוני כושר, ותלמידי בתי הספר מתחת לגיל 16 המשיכו להגיע למוסדות החינוך. ממשלת שוודיה, שאימצה את עמדתו של טגנל, הסתפקה בפנייה לאזרחים לשמור על כללי ריחוק חברתי ולעטות מסכות, אולם לא כפתה זאת באמצעות חקיקה. ההגבלה הממשית היחידה שהוטלה הייתה על התכנסויות של יותר מ- 50 בני אדם. המדיניות נועדה למנוע פגיעה בכלכלתה של שוודיה, אולם גבתה מחיר כבד בחיי אדם.

בריאיון לתחנת רדיו מקומית, אמר טגנל כי בהתחשב במספרי התמותה הגבוהים, המדיניות עליה המליץ לא השיגה תוצאות טובות, וכי שוודיה הייתה צריכה לעשות יותר כדי למנוע את התפשטות המגפה ואת הקורבנות הרבים. "יש בבירור פוטנציאל לשיפור במה שעשינו", ציין. עם זאת, הוא הבהיר כי נותר בדעתו שאין להטיל סגר כולל: "אם היינו נתקלים שוב במחלה, ויודעים בדיוק את מה שאנו יודעים עליה היום, אני חושב שהיינו בוחרים במדיניות ביניים, בין מה ששוודיה עשתה למה ששאר העולם עשה".

בשוודיה אובחנו עד כה קרוב ל- 41 אלף חולי קורונה, והנגיף גבה את חייהם של כ- 4,500 בני אדם. מדובר בשיעור תמותה גבוה בהרבה מאשר במדינות הנורדיות השכנות, שנקטו בצעדי סגר חריפים. שיעור הקורבנות השוודיים ביחס לגודל האוכלוסייה הוא בין הגבוהים בעולם, ועומד כעת על 450 מתים לכל מיליון תושבים.

תגיות:שוודיהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה