חדשות בארץ

ירדן: חמישה אזרחים נעצרו בחשד שתכננו לבצע פיגועי התאבדות בישראל

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, כוחות הביטחון הירדניים סיכלו כוונה של חמישה מתושבי הממלכה לבצע פיגועי התאבדות נגד מטרות ישראליות ביהודה ושומרון. משפטם של החשודים נפתח לאחרונה בבית משפט צבאי לביטחון המדינה

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה אמש (שלישי), כי כוחות הביטחון בירדן עצרו בחודש פברואר חמישה מאזרחי הממלכה בחשד שתכננו לבצע פיגועי התאבדות נגד מטרות ישראליות ביהודה ושומרון. גורם משפטי ירדני מסר לסוכנות, כי משפטם של החמישה החל לאחרונה, והוא מתנהל בפני בית משפט צבאי לביטחון המדינה.

על פי כתב האישום, אחד החשודים ביקר בשנת 2007 ברצועת עזה, וקיבל הדרכה יסודית כיצד להכין חגורות נפץ ומטענים. כעבור שלוש שנים הוא חזר לירדן, ובשנת 2017 גייס את ארבעת החשודים הנוספים. החמישה התכוונו להסתנן לאזור יהודה ושומרון, ולבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים. בין היתר, הם תכננו לפוצץ אוטובוסים ורכבות.

פרסום הידיעה בא על רקע המתח שהתגלע לאחרונה בין ישראל וירדן, בעקבות כוונתו המוצהרת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את החלת הריבונות ביהודה ושומרון. ביום חמישי האחרון שוחח שר החוץ הירדני, איימן ספדי, עם מקבילו האמריקני, מייק פומפאו, והביע בפניו את התנגדותה של הממלכה להחלת הריבונות הישראלית, צעד שלדבריו ימוטט את הסיכויים להגיע לשלום.

עבדאללה מלך ירדן הזהיר בחודש שעבר, כי סיפוח ישראלי של שטחים ביהודה ושומרון יוביל ל"התנגשות גדולה" עם הממלכה. "מנהיגים הדוגלים בפתרון של מדינה אחת אינם מבינים מה פירוש הדבר", אמר בריאיון לעיתון הגרמני "דר שפיגל". "מה יקרה אם הרשות הפלסטינית תתמוטט? יהיו יותר כאוס ויותר קיצוניות באזור".

בתשובה לשאלה האם החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון תוביל לביטול הסכם השלום בין שתי המדינות, השיב עבדאללה: "אני לא רוצה להשמיע איומים וליצור אווירה טעונה, אבל אנחנו שוקלים את כל האופציות. אנחנו מסכימים עם הרבה מדינות באירופה ובקהילה הבינלאומית, שחוק הכוחנות לא יכול להיות מיושם במזרח התיכון".

תגיות:ירדןיהודה ושומרוןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה