חדשות בריאות

שר האוצר כץ: יינתן מענק גם למעסיקים שהחזירו עובדים מה- 19 באפריל

במסגרת ההחלטה, מעסיקים יקבלו 3,500 שקלים עבור כל עובד שהחזירו מחל"ת. מדובר בהרחבה של תוכנית המענקים, שיועדה בתחילה למעסיקים שהחזירו את עובדיהם החל מה- 1 במאי

כץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)כץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שר האוצר ישראל כץ הודיע הבוקר (רביעי), כי החליט – בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו –  לתת מענק גם למעסיקים שהחזירו עובדים מחל"ת החל מה- 19 באפריל, בדומה לאלו שהחזירו עובדים מתחילת חודש מאי. גובה המענק – 3,500 על כל עובד שיוחזר לעבודה.

החלטתו של כץ התקבלה בעקבות הביקורת שנמתחה על המתווה המקורי לעידוד התעסוקה, שהוצג על ידו בתחילת השבוע שעבר. על פי מתווה זה, מענק בסך 7,500 שקלים יינתן לכל עסק בגין כל עובד שיוחזר לעבודה החל מה- 1 ביוני, ובגין עובדים שהוחזרו לתעסוקה החל מה- 1 במאי יינתן מענק מופחת בגובה 3,500 שקלים. תוכנית המענקים המורחבת אינה כוללת עדיין מעסיקים שלא הוציאו את עובדיהם לחל"ת.

לדברי כץ, "לאחר שמתווה החוק לעידוד התעסוקה אושר בממשלה ובקריאה ראשונה בכנסת ללא כל שינוי, שקלנו את הנושא. בהתייעצות עם יו"ר ועדת הכספים משה גפני, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ויו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג, הוחלט לצרף את אותם מעסיקים למתווה המענקים, מאחר שהם פתחו את עסקיהם במועד זה בהתאם להנחיות הממשלה".

סכום הכסף הנדרש למענקים הוסדר במסגרת התוכנית, והתוספת החדשה תתבצע במסגרת הליך החקיקה בכנסת ובדיוני ועדת הכספים. בנוסף, כפי שסוכם, יוקצו למעסיקים קיימים 500 מיליון שקלים הכלולים בתוכנית, בהתאם לקריטריונים שיגובשו לאחר השימוע הציבורי ויובאו לאישור ועדת הכספים בהמשך.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, מסר בתגובה: "החלטת ראש הממשלה ושר האוצר היא החלטה נכונה וחשובה, ועכשיו נדרש לפצות את המעסיקים ההוגנים שלא פיטרו את עובדיהם בחודש אפריל למרות הירידה בהכנסותיהם. מהלך משלים זה יחזק את האימון בין הממשלה לאזרחים כולם".

תגיות:משרד האוצרישראל כץמענקנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה