חדשות בריאות

נמנעה הפצת מיליון וחצי מסכות N95 פגומות לצוותים רפואיים

במשטרה ובמערכת הביטחון חוקרים חשד לאספקת מסכות N95 פגומות, שנרכשו עבור צוותים רפואיים. אלפי מסכות פגומות אותרו, והפצתן נמנעה. בפרשה נחקרו עד כה שני חשודים

(צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון ודוברות המשטרה)(צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון ודוברות המשטרה)
אא

יחידת ההונאה במשטרת ישראל ויחידת החקירות של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) חוקרות בימים אלה חשד לאספקת מסכות פגומות, שנרכשו על ידי משרד הביטחון עבור משרד הבריאות. החקירה מתנהלת בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

כחלק ממבצע הרכש הלאומי של ציוד רפואי להתמודדות עם נגיף הקורונה, משל"ט הרכש הלאומי (המשותף למשרדי ראש הממשלה, הבריאות והביטחון) הזמין בחודש אפריל מיבואן ישראלי כמיליון וחצי מסכות N95 שנרכשו בחו"ל. המסכות היו מיועדות לשימושם של צוותים רפואיים, ושולמה תמורתן מקדמה של כ- 5 מיליון שקלים. 

על פי ההודעה המשותפת שנמסרה מהמשטרה וממשרד הביטחון, לאחר שהמשלוח הגיע לישראל וסופק למשל"ט הרכש הלאומי, עלה חשד כי מדובר במסכות שאינן עומדות בתקני משרד הבריאות ואסורות לשימוש. על פי החשד, ניסה היבואן להציג מצג שווא למשרד הביטחון באשר לתקינותן של המסכות.

בחיפוש שנערך במהלך החקירה, נתפסו אלפי מסכות פגומות. בהודעה הודגש, כי המסכות הפגומות זוהו כבר בתהליך בקרת האיכות עם הגעתן לישראל, ולא סופקו לצוותים הרפואיים. בפרשה נחקרו עד כה שני חשודים, תושב פתח תקווה בן 57 ותושב אורנית בן 37.

(צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון ודוברות המשטרה)

תגיות:משרד הביטחוןנגיף הקורונהמסכות פנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה