חדשות בארץ

דיווח: נתניהו יביא את הריבונות להצבעה הכנסת

על פי הדיווח בכאן ב', ראש הממשלה מתכוון להביא את החלת הריבונות ביהודה ושומרון להצבעה בכנסת, אך יעשה זאת במנותק מתוכנית טראמפ. בנפרד, הוא יכריז כי הוא מקבל את התוכנית האמריקנית כבסיס למשא ומתן

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להביא את ההחלטה על החלת הריבונות ביהודה ושומרון להצבעה בכנסת, אך יעשה זאת במנותק מתוכנית טראמפ.

על פי הדיווח הבוקר (רביעי) של זאב קם בכאן ב', נתניהו יכריז בפומבי כי הוא מקבל את תוכנית השלום של הממשל האמריקני כבסיס למשא ומתן עם הפלסטינים, אולם יימנע מאזכור המלים "מדינה פלסטינית". בנפרד, תובא לאישור הכנסת ההצעה להחלת הריבונות, מבלי לכלול בה מרכיבים נוספים של תוכנית טראמפ להם שוררת התנגדות בימין. הצעה זו צפויה לזכות לרוב.

ניתוח כוונותיו של נתניהו, כפי שהובא בידיעה, מתבסס על גורמים בכנסת, המודעים לפרטי הפגישה שנערכה אתמול בין ראש הממשלה וראשי מועצת יש"ע. על פי דיווחים שונים, האווירה בפגישה הייתה טעונה. ראשי הרשויות שהשתתפו בה הציגו את התנגדותם למדינה פלסטינית, ודרשו להחיל את הריבונות גם ללא הסכמה אמריקנית. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי נתניהו חזר על מחויבותו לנהל משא ומתן על בסיס תוכנית טראמפ, ועדכן כי הדיונים עם האמריקנים עדיין נמשכים. "עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית להחלת ריבונות בשטחי יהודה ושומרון", אמר לבני שיחו וקרא להם לתמוך במהלך.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, סירב לאחר הפגישה להתייחס לתוכנה: "אני מכבד מאוד את ראש הממשלה, לא אגיד מלה על מה שהיה בפגישה. הציבור בישראל מצפה לריבונות, עם הסכמה של ארצות הברית או בלעדיה. הציבור מצפה בצורה ברורה, שלא תהיה מדינת טרור בלב הארץ, שלא תהיה הקפאת בנייה, ושלא יהיו יישובים מבודדים כמו נצרים – שזו הפקרת חיים כפשוטה. אנחנו מצפים לזה וסומכים על ראש הממשלה. באנו להשמיע ולשמוע, ואנחנו נפעל לטובת מדינת ישראל".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, שהיה בין משתתפי הפגישה, אמר הבוקר כי נתניהו לא הציג את מפות הריבונות בפני ראשי הרשויות. "הכל תלוי באדם אחד", אמר בריאיון לערוץ כנסת. "אם ראש הממשלה יחליט שהוא רוצה לקדם את הריבונות וזה יקרה ביולי – כמו שהוא סידר את העניינים בהסכם הקואליציוני, אז הוא יתקדם עם הריבונות". בתשובה לשאלה האם התרשם כי נתניהו מעוניין בקידום המהלך, השיב אלון כי אינו יודע: "אני קצת מבולבל מאתמול, לא יודע מה הוא רוצה לעשות".

הפגישה של ראשי מועצת יש"ע עם נתניהו התקיימה בצל חששותיהם כי תוכנית טראמפ תוביל להקמת מדינה פלסטינית, וכי מפת הריבונות המתהווה במגעים עם האמריקנים תותיר יישובים יהודים מבודדים בתוך השטח הפלסטיני. חלק מראשי הרשויות סבורים, כי בשל הסיכונים הטמונים בעסקת המאה עדיף לוותר על החלת הריבונות.

תגיות:יהודה ושומרוןעסקת המאהריבונותמועצת יש"ע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה