חדשות בריאות

ההסכם להחזרת התרבות: 200 מיליון שקל ו-7,500 מענק על כל עובד שיוחזר

לפי משרד האוצר, החבילה כוללת פרסום מבחני תמיכה ייעודים לטובת תגבור משמעותי של תקציבי מוסדות התרבות, עידוד התייעלות ואיחודים בין מוסדות וכן תמרוץ רשויות מקומיות להגדיל את השתתפותן בתקציב המוסדות. "מבחני התמיכה יתנו עדיפות לגופים עם הכנסות עצמיות גבוהות ויחייבו החזרת עובדים לפעילות", נמסר

טרופר וכץ, היוםטרופר וכץ, היום
אא

משרדי האוצר והתרבות הודיעו הערב (שלישי) על חבילת סיוע לעולם התרבות, במסגרתה יועבר מענק למוסדות תרבות בסך 200 מיליון שקל, לצד תגבור קרן הסיוע לאמנים במצוקה. בתום פגישה שהתקיימה בין שר האוצר ישראל כץ, שר התרבות חילי טרופר ונציגי עולם התרבות, נמסר כי "מתוך הרצון לשמור על רצף פעילות גופי התרבות ולתמוך ביצירה מקומית", סוכם על מתן חבילת סיוע ייעודית "לטובת חיזוק עולם התרבות בישראל".

לפי משרד האוצר, החבילה כוללת פרסום מבחני תמיכה ייעודים לטובת תגבור משמעותי של תקציבי מוסדות התרבות, עידוד התייעלות ואיחודים בין מוסדות וכן תמרוץ רשויות מקומיות להגדיל את השתתפותן בתקציב המוסדות. "מבחני התמיכה יתנו עדיפות לגופים עם הכנסות עצמיות גבוהות ויחייבו החזרת עובדים לפעילות", נמסר.

בנוסף, הם יקבלו מענק בסך 7,500 שקלים על כל עובד שיוחזר. עוד סוכם במתווה כי תקציבו של כל מוסד יהיה זהה לזה של 2019. המוסדות יתחייבו להמשיך להופיע בפריפריה ולהחזיר לפחות 80 אחוז מהעובדים.

שר האוצר מסר: "הערב הגעתי לסיכום על חבילת הסיוע לעולם התרבות בישראל, יחד עם שר התרבות ונציגי הענף. הדגשתי בפני אנשי התרבות את חשיבות השמירה על ההנחיות הנדרשות לצד החזרה לשגרה והפעלת המוסדות. אני שמח על שיתוף הפעולה עם שר התרבות והספורט. יחד נחזיר את עולם התרבות והכלכלה הישראלית לצמיחה".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הוסיף: "לשמחתי אחרי שהצלחנו להיות מהמדינות הראשונות שמחזירות את התרבות כבר בעוד זמן קצר, סיכמנו היום יחד עם שר האוצר ישראל כץ על מתווה סיוע כספי לגופי התרבות הנתמכים בארץ". לדבריו, "זו בשורה גדולה לעולם התרבות בישראל. אנחנו רואים ערך בקיום תרבות בישראל ואנחנו ערים למצוקות הגדולות של האמנים, השחקנים והמוסדות. אני שמח על כך שהצלחנו לתת לעולם התרבות להתחיל ולחזור לחיים. הדרך עוד ארוכה ויהיו ימים קשים, אבל ממשלת ישראל מתגייסת לסייע לתרבות הישראלית ליצור, לפרוח ולחיות מחדש. אני מבקש להודות באופן אישי לשר האוצר ישראל כץ ולצוותו על ההירתמות המהירה והמשמעותית ועל השותפות העמוקה ביצירת פתרונות למען עולם התרבות הישראלי".

תגיות:תרבותמשרד האוצרקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה