חדשות בארץ

גנץ ביקר בצפון: "נאפשר לתושבים לחיות בשקט וברווחה"

שר הביטחון בני גנץ הגיע לביקור ראשון בפיקוד הצפון במסגרת תפקידו. בהמשך נפגש עם ראשי יישובי קו העימות בצפון, ודן עמם בסוגיות אזרחיות וביטחוניות, ביניהן נושא המיגון

גנץ וכוכבי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גנץ וכוכבי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון בני גנץ ביקר היום (שלישי) בפיקוד הצפון. לביקורו נלוו הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, ומפקד עוצבת הבשן, תת-אלוף עמית פישר.

בסיורו הראשון בפיקוד במסגרת תפקידו כשר הביטחון, התמקד גנץ באתגרים הביטחוניים בזירה הצפונית, ובראשם הנוכחות האיראנית בסוריה וההתפתחויות בזירה הלבנונית.

גנץ המשיך את היום במפגש עם ראשי יישובי קו העימות בצפון, בהשתתפות השר במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, ובהובלת ראש פורום קו העימות וראש מועצת מטה אשר, משה דוידוביץ'. במפגש עלו נושאים אזרחיים וביטחוניים הנוגעים ליישובי הצפון, ביניהם סוגיית המיגון.

(צילום: טל עוז, משרד הביטחון)

בתום הביקור כתב גנץ בטוויטר: "היה לי חשוב באופן אישי להיפגש, יחד עם השר מיכאל ביטון, עם הנהגת יישובי קו העימות – הנהגה אחראית, יציבה, שמביאה לפיתוח מרשים של היישובים בתנאים לא פשוטים. אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת, ואני מתכוון לעשות כל מה שאפשר כדי להמשיך את תנופת הפיתוח ולאפשר לתושבי הצפון לחיות בשקט וברווחה. ההנחיה לדרגים המקצועיים היא שאנחנו צריכים לרדוף אחרי המנהיגות המקומית, ולא היא אחרינו בכדי לנסות ולסייע לתושבים".

אחר הצהריים פורסם תיעוד של חיכוך חריג בגבול הצפון בין צה"ל לצבא לבנון. שני טנקים של צה"ל חצו את הגדר, מול קיבוץ משגב עם, והתמקמו במובלעת הישראלית שמעבר לקו הגבול. מולם ניצבו חיילים לבנוניים, שכיוונו לעברם מטולי RPG. ליד חיילי צבא לבנון עמדו חיילים מכוח יוניפי"ל עם דגלי הארגון בידיהם. במקום הסתובבו גם אנשים בלבוש אזרחי, שככל הנראה משתייכים לחיזבאללה.

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, כתב בטוויטר כי הלוחמים ביצעו "פעילות שגרתית" באזור הנמצא בריבונות ישראלית, וזאת במסגרת תגבור הנוכחות במובלעת הגבול בעקבות ניסיונות החדירה לישראל בתקופה האחרונה. הוא הבהיר, כי פעולות אלו יימשכו.

בתוך כך, רועה הצאן בעל האזרחות הסורית, שחדר לפני כשבועיים מלבנון לעומק של כ- 100 מטרים בשטח ישראל ונורה על ידי כוחות צה"ל באזור הר דב, הוחזר היום ללבנון לידי הצלב האדום, דרך מעבר ראש הנקרה. מדובר צה"ל נמסר, כי "החשוד טופל רפואית בישראל ושוחרר לאחר תחקור. צה"ל רואה בחומרה כל ניסיון להפר את הריבונות הישראלית".

תגיות:בני גנץפיקוד צפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה